פרסומת היכל התרבות
 ערב התכנסות וזיכרון בנתניה במלאת חודש ל- 7 באוקטובר צילום: נמרוד גליקמן

הקהילות בנתניה התכנסו לערב מאחד ומחזק של תקווה וזיכרון, הדלקת נרות משותפת ושירה ב-10 מוקדים שונים ברחבי העיר

חודש בדיוק אחרי השבת השחורה ששינתה את חיינו, קיימה הערב (שלישי) עיריית נתניה ערב מאחד ומחזק של תקווה וזיכרון, הדלקת נרות משותפת ושירה ב-10 מוקדים שונים ברחבי העיר. 

ההתכנסות התקיימה בכל המרכזים הקהילתיים בעיר. כאשר נתניה ציינה 18 מבני העיר נתניה שנרצחו באותה שבת השחורה, 18 נוספים שמשפחתם מתגוררת בנתניה וארבעה מתושבי העיר נחטפו לעזה (החייל איתי חן ומשפחת כץ אשר - אמא ושתי בנותיה שהסב תושב נאות גנים בנתניה).

ראש העיר, מרים פיירברג - איכר: ״היום אנו מציינים חודש מהשבעה באוקטובר, אותו יום ארור. נקלענו למלחמה על הבית – מלחמה ששינתה את מציאות חיינו לעד. ימים קשים עוברים על כל עם ישראל, הלב כואב ובוכה. טובי בנינו ובנותינו נלחמים בשטח הרצועה והמחיר כבד מאד הן בצפון והן בדרום.
חיילים, חיילות ואנשי כוחות הבטחון, מלאכים שיצאו להציל חיים ולהגן בגופם, משפחות שישנו במיטתם במקום הכי מוגן ואנשים שיצאו לחגוג ולשמוח, נרצחו בדם קר. אני מחבקת את המשפחות השכולות ומתפללת שלא תדעו עוד צער. המחשבה על החטופים שלנו בשבי בעזה – קשה מנשוא – תינוקות, ילדים, נשים, מבוגרים, חיילים וחיילות. הדעת לא מסוגלת להכיל את הרוע. אנו מחכים לשובם של כל החטופים. אני עונדת את הדיסקית שקיבלתי מרובי חן, אביו של החייל החטוף איתי חן תושב העיר, שקוראת לשובם של החטופים.
בתוך הכאב הגדול גיליתי את העוצמות והערבות ההדדית שיש בעם הזה בכלל ובתושבי נתניה בפרט. אני מתפללת להצלחת חיילי וחיילות צה"ל במלחמתנו החשובה וחזרתם הביתה בשלום״.