פרסומת באנר העמותה לחינוך עליון
 אירועי יום האישה הבינלאומי בנתניה יום האשה בנתניה

לרגל יום האישה הבין לאומי, עיריית נתניה והיכלי התרבות בעיר מקיימים במשך כל חודש מרץ שלל אירועים מוסיקליים, אירועים מרגשים, ברחבי העיר שכולם טהרת העצמה נשית בהובלתן של נשים מובילות, מובילות ומרתקות. ציפי ליפשיץ, מנהלת אגף אירועים בעיריית נתניה: "מדובר בחוויה חד פעמית. אל תפספסו אותה!"

עבור העיר נתניה, יום האישה הבינלאומי שיחול ב-8 במרץ הוא אירוע ששווה חגיגות של הרבה יותר מיום אחד, ובעירייה צפויים לקיים לאורך כל החודש שלל אירועים ססגוניים בסימן נשים ובהובלתן.

בפתיחת אירועי יום האישה יתקיימו שני מופעים מוזיקליים ססגוניים, שיתקיימו ביום רביעי, ה-1 במרץ. עינת שרוף, הכוהנת הגדולה של השירה בציבור בחגיגה של שירים ממיטב הזמר הישראלי, שתתקיים בהיכל התרבות אודיטוריום. בנוסף, יתקיים המופע 'חוגגות 30' - מקהלת צליל המעיין בניהולה וניצוחה של מרינה קלויזנר, חוגגת 30 שנה בערב מיוחד בהשתתפות: "שרים בכיף"- תל אביב, מנצח ומלווה יוסי זייפרט ו"קולות משגב", מנצח נדב זיו, מלווה עדי יונגמן. המופע ייערך בהיכל התרבות ע"ש יוחנן ויינשטיין במה 2 בשעה 20:00.

למחרת, ביום חמישי ה-2 במרץ, הזמרת דקלה תעלה עם מחזמר ישראלי חדש בשם 'אינתה עומרי', המבוסס על חייה של הזמרת האגדתית אום כולתום, בהיכל התרבות אודיטוריום בשעה 20:30. ביום שישי, ה-3 במרץ יתקיים 'שישי נשי' - מפגש וסדנא עם האמנית מיכל ליטואר גבריאלוב בעקבות תערוכתה : "המחר לא ימחק את העבר".
במוצ"ש, ה-4 במרץ, יתקיים בהיכל התרבות במה 2 ע"ש יוחנן וינשטיין המחזמר "אסתר" (20:45), מחזמר עכשווי על הסיפור הנסתר של "מגילת אסתר" מזווית נשית שמעולם לא סופרה - בעולם שפע מוחצן, אישה אחת תשנה את הכללים. בהשתתפות שרון אהרוני בתפקיד ראשי, אמיליה עמרה, אליאנה דולי בן דור, שלומית פיינגולד, שפרא כהנא-ירמיש, יעל והבה, דבורה לאה אהרוני.

עוד במסגרת החודש, יתקיים מפגש מרתק 'החיים כסרט' - אבי נשר, גדול במאי הקולנוע הישראלי ויונתן ריגר, כתב התרבות של ערוץ 12, מדברים על נשות הקולנוע העוצמתיות בסרטיו של נשר בליווי קטעי סרטים, שירים מתוך הסרטים עם הזמרת נופר כהן והשחקניות האורחות גילת אנקורי וג'וי ריגר. המפגש יתקיים ביום ראשון ה- 5.3 בשעה 20:30 בהיכל התרבות אודיטוריום.
ביום חמישי, ה-9.3 בשעה 20:30, השחקניות קרן מור ויובל שרף במפגש מרתק על זוגיות, אימהות, משחק והחיים עצמם, שיביאו את הגלוי ומאחורי הקלעים של עולמן. מרכז "טרמולו" לכלי הקשה רחוב גיבורי ישראל 9, אזור התעשייה פולג.
עוד יתקיים המופע 'ושוב איתכם' - מקהלת ניצן בניצוחה של ויטה גורביץ מארחת את כלת פרס ישראל, נורית הירש ( 15.3, רביעי ב-19:30 –היכל התרבות במה 2 ע"ש יוחנן ויינשטיין).

ביום חמישי, 16.3, יתקיים המופע Momento "רגע נשי" - ערב "טבלאו פלמנקו" עם הרקדנית הראשית קרן פסח והרקדניות נוי לחמן, אשרת קליין (להקת "רמאנגאר"), זמרת הפלמנקו יעל הורביץ ונגנים. המופע יתקיים בהיכל התרבות, באכסדרה בשעה 20:30.
במוצ"ש, ה-18.3, יעלה המחזמר המצליח 'מרי לו' שחוזר בהפקה מחודשת, ומבוסס על שיריו של צביקה פיק בבימויו של צדי צרפתי ובהשתתפות ליהי טולדנו, טל גרושקה, טלי אורן, אקי אבני, נוי הלפרין, מיכאל גבעתי, ליאם פינטו ועוד. היכל התרבות אודיטוריום בשעה 21:00.

ביום ראשון ה- 19.3 בשעה 21:30 תעלה ההצגה 'המחליפה' בהיכל התרבות אודיטוריום - קומדיה ישראלית חדשה של תיאטרון בית לסין, בהשתתפות עידן אלתרמן, חי מאור, הילה סורג'ון-פיר, נתי קלוגר ובבימויו של ליאור אשכנזי.
ביום שלישי ה-21.3 בשעה 11:00 בהיכל התרבות אודיטוריום, מועדון גמלאים שוחרי תרבות במופע מיוחד לציון יום האישה הבינלאומי - מפגש מרתק עם גילה אלמגור-אגמון, מלכת הקולנוע הישראלי וכלת פרס ישראל.

ביום רביעי ה-22.3 בשעה 20:30 יתקיים בהיכל התרבות אירוע תיאטרוני – המופע "מהפכניות- מאחורי כל גבר מצליח עומדת אישה" - הנשים החזקות מאחורי הגברים שהשפיעו על העולם. בהשתתפות אסתי זקהיים, אלחי לויט, שירה קוריאל, דליה שימקו, אייל שכטר ושלום שמואלוב. לאחר המופע תתקיים שיחה עם הבמאית דליה שימקו.
ביום חמישי ה-23.3 בשעה 20:00 יתקיים המופע "עכשיו אני" – מופע אינטימי ומרגש לכבוד יום האישה הבינלאומי של יהודית אסור קרויזר. יהודית נשואה ליואל ואמא לחמישה מופלאים, מאמנת מרצה ומובילה אנשים לצמיחה והתפתחות אישית. היא מביאה לבמה את הניסיון המקצועי שלה עם זוגות ונשים שעשו פריצת דרך בחייהם.
את חודש אירועי יום האישה הבינלאומי, יסגור הסרט ז'ה טם של רונית אלקבץ ז"ל, שחקנית קולנוע, במאית ותסריטאית ישראלית, ומיד אחריו מפגש עם הבמאית מורן אפרגן. יום חמישי, ה- 30.3 בשעה 20:30, בהיכל התרבות אולם דורטמונד.

חשוב להדגיש כי אחד האירועים המרכזיים של החודש יהיה תצוגת אופנה בשם "סיפורי בדים" של עיריית נתניה בשיתוף היועצת למעמד האישה, אמני מרכז העיר, מנהלת מרכז העיר ומוזיאון העיר ויצ"ו. בתצוגה יצעדו דמויות בולטות ומנהיגות עם הבגד אותו הן מעוניינות לתרום. הבגדים יימכרו בוויצ"ו וההכנסות ממכירות אלו יוקדשו לפעילויות של העצמת נשים ונערות בסיכון.

בין הנשים שייטלו חלק באירוע יהיו לימור בלדב, עו"ד רויטל סוויד, חברת הכנסת לשעבר עליזה לביא, יו"ר ויצו ישראל אורה כורזים, שרון איילון ועוד. התצוגה תתקיים ב-31.3 בשעה 11:00 במדרחוב קראוזה. במקביל, במדרחוב תל-חי תיערך תערוכת רחוב מיוחדת – צילומי אופנה של שנות החמישים והשישים בנתניה.

ציפי ליפשיץ, מנהלת אגף אירועים בעיריית נתניה: "אירועי יום האישה מתקיימים במשך חודש מלא ובעצם מביאים את היצירה הנשית למרכז הבמה – אם ביצירות של נשים ואם בדברים שבמרכזם שחקניות, רקדניות או מספרות סיפורים. האירועים ייערכו במגוון רחב של מקומות - תחת עמותת היכל התרבות כמו הטרמולו, הגלריה על הצוק, ההיכל כמובן, מתחמים עירוניים כמו הספריות וכן במרחב הציבורי בדמות סיורים בשוק ועוד".
"אני קוראת לזה אירועי בוטיק מיוחדים כי אלה לא דברים רגילים שנעשים במשך השנה ואפשר לראות בכל מקום ובכל הזדמנות", מבהירה ליפשיץ. "למשל המפגש בטרמולו של יובל שרף וקרן מור – מפגש חד פעמי בין שתי נשים שהן גם חברות ומביאות אל המפגש את הזוגיות, האימהות והעבודה של כל אחת, יחד עם הצצה אל מאחורי הקלעים של עולם התיאטרון".
"אין ספק שאלו סוכריות חד פעמיות והזדמנות לקרות דברים מאוד מיוחדים", היא מסכמת. " זו הזדמנות לבילוי של חברה, אמא ובת וכמובן גם גברים שיגיעו עם בנות הזוג לצפות ביצירה נשית מצוינת. מדובר בחוויה חד פעמית ואני קוראת לכל תושבות ותושבי נתניה - אל תפספסו אותה!".