פרסומת היכל התרבות
 שבוע החלל הישראלי 2023 בפלנתניה צילום: רן אליהו

עיריית נתניה והפלנתניה יקחו גם השנה חלק בחגיגות שבוע החלל הישראלי שמקיימת סוכנות החלל הישראלית במשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה עם אירועים חינמיים לכל המשפחה 

הפלנתניה – מרכז המדע והחלל בנתניה מזמין את התושבים לחוויה משפחתית מעשירה, מלמדת ומהנה במגוון פעילויות חינמיות, שמספקות הצצה לעולם החלל ולתומן בחובו. האירועים יתקיימו בין התאריכים 29/1-2/2 בין השעות 16:30-21:00

במהלך הביקור תוכלו לעלות במעלית החלל ולהגיע לתחנת החלל, לירח ולמאדים ובכל מקום לבצע משימות מיוחדות, תוכלו לצאת במסע בחלל במופע ייחודי בפלנטריום הדיגיטלי המשוכלל שלנו, להצטלם סלפי עם טלסקופ החלל גימס ווב, לצפות במשקפי מציאות מדומה, ללמוד על משגרים וכמובן על לווינים ועוד מגוון רחב של פעילויות מאתגרות ומרתקות.

אירוע מיוחד נוסף יערך לילדים מיוחדים עם צרכים מיוחדים ביום שישי ה-27/1 בשעה 12:00 ואירוע פתיחה שהינו פורץ גבולות אשר יכלול את הרצאת האסטרונאוט רנדי ברזניק שהינו אסטרונאוט של נאסא אשר השתתף במספר משימות חלל כולל פיקד על אחת מהן וגם ביצע הליכת חלל. האירוע יערך במוצאי שבת בשעה 20:00.
הכניסה לכל האירועים ללא עלות ובהרשמה מראש.

שבוע החלל 2023 יעסוק השנה בנושא "החלל בשירות כדור הארץ" ויוקדש לציון 40 שנה לפעילותה של סוכנות החלל הישראלית ו-20 שנה לאסון מעבורת החלל קולומביה בה נספה האסטרונאוט הישראלי הראשון, אילן רמון ז"ל.

שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה, חה"כ אופיר אקוניס: "שבוע החלל הישראלי עומד בסימן 20 שנה לאסון התרסקות קולומביה ולנפילתו של אילן רמון ז״ל. אילן, האסטרונאוט הישראלי הראשון, הביא הרבה מאוד כבוד לכולנו. כך גם תעשיית החלל הישראלית פורצת הדרך, אשר בהובלת משרדי תצמח ותביא הישגים מדעיים משמעותיים למדינה. כמיטב המסורת, יקיים משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה שורה של אירועים, בכל הארץ במהלך השבוע. אחד מהיעדים המרכזיים שהגדרתי הוא הנגשת המדע והטכנולוגיה לכל אזרחי ישראל, וכך נעשה גם השנה."

ראש העיר, מרים פיירברג-איכר: "אנו גאים כי בעיר נתניה קיים מרכז חלל ומדע חדשני ומרשים ובו מגוון תכנים בתחומי החלל והאסטרונומיה. עיריית נתניה מנגישה את עולם המדע והחלל לכלל תושבי העיר עם מגוון פעילויות, סדנאות ומפגשי תוכן חווייתיים, לצד שילוב מערכת החינוך, כאשר תלמידי בתי הספר מגיעים במסגרת הבית ספרית לרכוש ידע בצורה מהנה ומיוחדת. אני מודה למשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה שבחר גם השנה בפלנתניה כיעד מרכזי לקיום הפעילויות של שבוע החלל ומזמינה את כלל תושבי נתניה להגיע, ללמוד וליהנות". 

מנהלת הפלנתניה, שלי גרינברג: "בשנים האחרונות מיצב הפלנתניה כמרכז מדע וחלל ברמה המקומית וגם בארצית והשנה במיוחד נבחרה הפלנתניה להוביל את אירוע שבוע החלל מטעם סוכנות החלל הישראלית וכמידי שנה נשמח לארח את אלפי המבקרים שיגיעו להינות מפעילויות שבוע החלל הישראלי".