פרסומת היכל התרבות
 אירוע סיום חגיגי ומרגש לחגיגות 90 שנה לכפר יונה צילום: רן אליהו

במסגרת אירוע 90 שנה לכפר יונה התקיים טקס הענקת תואר יקירות ויקירי העיר לשנת 2022, במעמד נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ורעייתו מיכל

הטקס התקיים ביום שני האחרון באולם הכנסים בחטיבת הביניים "עתיד", בהשתתפות משפחות היקירים, חברי מועצת העיר ונציגים מקרב המתנדבים.
בתואר יקירי ויקירות העיר זכו שלוש נשים ושני גברים שפעלו רבות למען הקהילה: רות מזור, יוסי לוי, רינה אשרם, סנטיהו אבו-וונדמך ואסתי פרי.
הזוכים נבחרו בזכות והודות לשיתוף הפעולה וההמלצות ששלחו תושבי העיר ועל ידי ועדה שהוקמה לעניין זה.
לפני פתיחת הטקס, בירכו הנשיא הרצוג ורעייתו באופן אישי את יקירות ויקירי העיר, ונפגשו עם ראש העירייה, שושי כחלון כידור, והפורום הבכיר של העירייה. הנשיא הרצוג וראש העירה נשאו דברים.
את תעודות ההוקרה וחנוכיות מעוצבות העניקו ליקירים/ות ראש העירייה ומנכ"ל המרכז הקהילתי, דודי ליפשיץ.
באירוע הופיעו הזמרת שלומית אהרון, ההרכב המוזיקלי "גשר מיתרי הלב", המשותף לקונסרבטוריונים של כפר יונה וקלנסואה, והרכב "כלים שלובים", המשלב חברות וחברים על הרצף ושאינם על הרצף, בליווי מתנדבים מוזיקאים.
את הטקס הנחה ד"ר אבשלום קור.
הנשיא הרצוג: "90 שנה הן חתיכת מסע. מסע שיש בו הכול מהכול: חקלאות והתיישבות, עלייה וקליטה, מסחר ותעשייה, חינוך ופנאי, קהילתיות ומשפחתית. ציון 90 השנים של כפר יונה מהווה הזדמנות לכולכם לעצור לרגע, להביט בסיפוק על כברת הדרך שעשתה המושבה החקלאית משנות ה-30' ועד למקומה כיום, ולהתמלא בגאווה על המסע הזה, ולא פחות מכך - על הישגיו.
"מיכל ואני שמחנו להיות כאן שוב, כדי להצדיע לחלוצות ולחלוצי כפר יונה, וליקירות וליקירים שממשיכים במסע בעקבותיהם. אני מודה לכל ראשי היישוב לדורותיו, וכמובן לראש העירייה, שושי כחלון כידור, ולחברות וחברי מועצת העירייה. אשריכם שזכיתם להיות חלק מעשייה משמעותית כל כך, המשפיעה על חייהן ועל עתידן של אלפי משפחות. תודה לכולכם וחג שמח כפר יונה".

ראש העירייה, שושי כחלון כידור: "כאשר כבוד נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ורעייתו מיכל, מגיעים לציין יחד עמנו את טקס יקיר/ת העיר, משתפים בחיבור העמוק שלהם אליה, ומעניקים תחושה לכל הנוכחים באולם שהם חלק בלתי נפרד מהבית שלנו - מסע 90 השנים לעירנו הופך להיות נעים ונפלא, והרוח הגבית מגבירה את תחושת הגאווה והשייכות.
"אני מודה על הזכות וההזדמנות שנפלה בחלקה של העיר לארח את הנשיא ורעייתו, ועל בחירת הנשיא להגיע, להכיר מקרוב את העושים במלאכה ואת פרנסי העיר, לחבק במילותיו את יקירות ויקירי העיר ולהשאיר מאחוריו שובל של התרגשות".