פרסומת היכל התרבות
 מוסיפים על האור – השנה השמינית מוסיפים על האור

מכירים את המנהג להדליק תשעה נרות בחנוכה? לא? אז קיראו והשכילו. לפני שמונה שנים, נוסף נר תשיעי לחג והוא דולק באירוע חגיגי ומיוחד רק בנתניה. מדוע? כדי להוסיף על האור לכל מי שאינו רואה אותו 

ביום ג' ה-27 בדצמבר 2022, ג' בטבת תשפ"ג, יתקיים ערב שירה וסיפורת של אנשים עם מוגבלות. במהלך השנה התקיימה תחרות ארצית, שהשתתפו בה עשרות כותבים ששלחו שירים וסיפורים ליוזמי התחרות. בנר "תשיעי" של חנוכה, על הבמה באולם "ספי ריבלין" שבקרית השרון, יודיעו על הזוכים והזוכות בתחרות.

תחרות שירים וסיפורים

הרעיון לקיים "תחרות שיר וסיפור" נגזר מההצלחה שהייתה בשנה שעברה, בה הופקה אֲסֻפָּה, שכללה שירים וסיפורים של אנשים עם מוגבלויות מכל הארץ. יוזמת המיזם הייתה אסתר דגן קניאל, סופרת, מספרת סיפורים ופעילת ציבור בנתניה, שגייסה כעשרים וחמישה מתנדבים ומתנדבות מכל הארץ ויחד הם חרתו על דגלם לתת הד לקולם של יוצרים ויוצרות עם מוגבלות.
השנה הוחלט להמשיך במשימה ולהציב את היוצרים עם המוגבלויות בקדמת הבמה ולאפשר להם חשיפה. "מדוע לקיים תחרות נפרדת ליוצרים עם מוגבלויות"? נשאלה אסתר וזוהי תשובתה: "נכון הוא, כי רק שילוב טבעי של נכים בחברה בכל תחום יהפוך אותנו לחברה שלמה. אבל אנחנו עוד לא שם, אנחנו בתהליך, ועל מנת להניע אותו, יש עדיין צורך להגביר את המודעות בציבור, כך שלא יימצא איש או ילד אחד בחברה שלנו שיתאכזר לאנשים עם מוגבלויות. עד שהיחס אליהם יהיה צודק ושוויוני, או 'עד שהחברה תבחין בשלמותנו או בחסרוננו', כדברי סיגל שוורץ אחת היוצרות המשתתפות". ליוצרים ניתנה הזדמנות להשתתף בסדנאות לכתיבה יצירתית עם טובי הסופרים והמשוררים בארץ שעשו זאת בהתנדבות מלאה.

מה יהיה באירוע?

האירוע יתקיים במעמד ראש העיר, הגב' מרים פיירברג, במתנ"ס קריית השרון, שמהווה בית חם עבור המיזם הנפלא הזה, ובשיתוף פעולה מלא של מנהלת תחום תרבות הגברת סמדר אלפסה ומנכל"ית רשת המתנסים במזרח נתניה הגברת סמדר דרומי.
את האירוע ינחה ג'קי לוי, עיתונאי, שדרן רדיו, מגיש טלוויזיה, מורה לתיאטרון, אמן סיפור, איש תקשורת ופובליציסט ישראלי. באירוע יוכרזו הזוכים בתחרות, שהשירים שלהם הולחנו קודם להכרזה. את הביצוע תבצענה הזמרות מירי אלוני, רחלי וולנשטיין והזמר, פסנתרן וחלילן מאיר ברבי. השחקנית ומספרת הסיפורים ענת בר-נוי. תמחיז את הסיפור שנבחר. במהלך האירוע יעלו על הבמה הסופרים: שרה אהרוני, מיכל סנונית, יאיר בן חיים ובלפור חקק, יו"ר ועדת השיפוט של התחרות ויקריאו קטעים מהסיפורים שכתבו היוצרים.

ברכת הגב' מרים פרץ

את הספר, בו מפורסמים השירים והסיפורים של כל הכותבים והכותבות, פותחת גב' מרים פרץ, אשת חינוך וכלת פרס ישראל: "יוצרים יקרים, השתתפותכם בתחרות השירה והסיפור הזו היא הוכחה שהיצירתיות בוערת בכם, ושהתברכתם, כמו רבים אחרים, בכישורי כתיבה. אתם שונים - אבל שווים! הבאתם את הקול הפנימי שלכם, הבאתם את דמיונכם ואת ניצחונכם דרך המילים, ואתם ההוכחה הכי גדולה לכך שמִגְבָּלָה אינה מגבילה את הרוח ואת הרצון".
גם ספרית העיוורים בניהולו של מר עמוס בארי התגייסו לטובת המיזם, תרגמו את כל היצירות לכתב ברייל ובימים אלו מקליטים אותן לטובת העיוורים ולקויי הראיה.
הספר יינתן להם כשי ליוצרים ולמתנדבים על השתתפותם בכתיבה.
______________

האירוע יתקיים ביום ג' ה-27 בדצמבר 2022, ג' בטבת תשפ"ג באולם "ספי ריבלין" בקריית השרון, בשעה 18.00 בדיוק. עלות כרטיס 35 ש"ח. ניתן להזמין באתר המרכז הקהילתי מזרח נתניה טל: 09-8619911