שגיא מוקי החזרה לפסגה של אלוף אירופה שגיא מוקי שגיא מוקי

כנגד כל הסיכויים והחששות זכה שגיא מוקי במדליית הזהב באליפות אירופה והוכיח לכולם אבל בעיקר לעצמו כי הרצון שלו להצליח חזק מכל פציעה וקושי. בשיחה כנה הוא מדבר על נקודות השבירה בדרך, ההתרגשות והאמונה

רגע אחרי שאחרוני הקונפטי התפזרו מתחרות אליפות אירופה שהתקיימה לפני פחות מחודש בתל אביב, תפסנו לשיחה את אלוף אירופה הטרי במשקל עד 81 ק"ג, הג'ודוקא שגיא מוקי שלא מפסיק להתרגש.

הפציעה שליוותה אותך לריו השביתה אותך לתקופה ארוכה בה עתידך בג'ודו לא היה ברור, האמנת שתצליח לחזור להיות שגיא של לפני הפציעה?

אני חייב להודות שלאורך כל הדרך האמנתי שאני אצליח לחזור ולהיות שגיא של לפני הפציעה,גם לפני ריו לא התאמנתי חודש שלםועדין ראיתי את עצמי עומד על הפודיום הכי גבוה. אני חושב שככה זה אצל ספורטאים- אם לא תאמין ביכולת שלך איך תתקדם?

עלתה בך המחשבה לפרוש?

כן, עלו פה ושם מחשבות על להמשיך או לאמצאתי את עצמי חושב לפעמים עם עצמי ולפעמים בקול רם אם ההתקדמות היא כל כך איטית אז אם בכלל אני אחזור ומתי אבל מהר מאוד התאפסתי על עצמי ודירבנתי את עצמי לחזור למזרן הכי מהר שאפשר. חזרתי לטיפולים והתמקדתי בלהתקדם גםאם לאט העיקר בטוח.

מה הקושי הכי גדול שנתקלת בו מאז אולמיפיאדת ריו?

הקושי הכי גדול הוא הפציעה הזו, מעבר לכאבים המטורפים שאני לא יכול לתאר במילים זה התסכול שהיה מאוד גדול שחשים את הכאבים האלה לתקופה כל כך ארוכה מה גם שההתקדמות של ההחלמה הייתה נורא נורא איטית וזה מקשה עליך לראות את האור קשה לראותאת החזרה ובגלל זה עברו מחשבות כאלה ואחרות שהתפוגגו ברגע הזכייה. הניצחון הזה בתואר אלוף אירופה הרבה יותר מרגש ועוצמתי מהזכייה שלי באליפות אירופה ב2015 כי מעבר להישג החשוב כספורטאי ניצחתי פה פציעה שרבים אמרו לי שלא אצליח לחזור להתאמן, שרופאים המליצו לי לעבור ניתוח ואני האמנתי בעצמי וביכולת שלי ועל אף ההתקדמות האיטית הצלחתי לנצח את הפציעה הקשה הזו ולחזור למקום דבו הייתי לפניה- עכשיו נשאר לי להמשיך לעבוד קשה ולהמשיך לטפס למעלה.

אפשר לומר שעשית את הבלתי יאמן שזכית במדליית הזהב באליפות אירופה. מה עובר לך בראש ברגע שאתה מבין שזכית?

התרגשות שיא שגרמה לי אף לדמוע. העבודה הקשה בכל השנה וחצי שקדמה לתתחרות הזו הניבו פרי והסיפוק הוא עצום! הניצחון הזה בתל אביב לעיני 4500 צופים בקהל ששרים איתי את התקווה זה רגע שאני לא יכול באמת לתאר לך אותו במילים- אושר גדול

סימנת לך כבר את המטרה הבאה?

המטרה הבאה היא אליפות העולם בספטמבר הקרוב, עד אז אני צריך להמשיך לעבוד קשה בחדר כושר, להגיע ולהסתגל למשקל החדש כדי להיות כמה שיותר מוכן לתחרות. יש לי עוד זמן ורצון ונחישות אף פעם לא היה חסר אז אני מאמין ויודע שיהיה בסדר