סלאביץ' | תמונה: מכבי נתניה מאמני כדורגל : לא רוצים לעבוד בשבת סלאביץ' | תמונה: מכבי נתניה

סלובודאן דראפיץ, מאמן מכבי נתניה ונתן עזריה, מאמן בית"ר טוברוק פנו השבוע לראש הממשלה להימנע ממתן היתרים כלליים לעבודה בשבת

המאמנים, תושבי עיר ימים, פנו באמצעות עו"ד ד"ר ניסן שריפי לרה"מ וביקשו להמנע ממתן היתר עבודה בשבת לקבוצת הכדורגל בכלל ולקבוצותיהם בפרט. 

המאמנים הינם שומרי מסורת, ומבקשים, כי בימות השבת יוכלו לנוח מעמל יומם, ולשהות בחיק רעיותיהם וילדיהם במקום לעבוד ולהזיע במגרשי – הכדורגל.

ד"ר שריפי במכתבו, כי "כידוע, מלבד הערך הדתי העצום שיש לשמירת השבת, הרי שיש בה גם ערך סוציאלי שאין כדוגמתו. כמעט בכל מדינות העולם ישנו יום מנוחה בו הכל מפסיקים את עבודתם ונחים קמעא (מלבד בצפון קוריאה, שם מחויבים העובדים לעבוד 12 שעות מדי יום, 7 ימים בשבוע...). היה זה חיים נחמן ביאליק, אשר מחה נמרצות על חילול השבת בעיר תל אביב, וציין באיגרתו לחבריו כך: 'הטרם ידעו אלה, כי השבת היא המתנה הגדולה ביותר שהביאה היהדות לעולם, והיא בלבד דיה לתת לנו זכות של קיום תרבותי בין העמים ? הטרם יבינו, כי השבת היא הסמל המזוקק והצרוף ביותר של הרעיון הסוציאלי ושוויון ערך האדם ? ' גם אשר צבי גינצברג, הידוע יותר בכינויו 'אחד העם', שהיה חילוני מובהק, קבע כי 'יותר משישראל שמרו את השבת שמרה השבת אותם' ".

העתק המכתב שוגר גם לשאר השרים הממונים על מתן היתרי עבודה בשבת, שרי הרווחה, הפנים, הדתות והכלכלה, והוא כבר מונח על שולחנם.