קאלה דרשלר קאלה דרשלר יאמן שוערים בבית"ר טוברוק קאלה דרשלר

קאלה דרשלר, מהשוערים הבולטים בישראל בדור האחרון, חתם כמאמן השוערים של מועדון הנוער בית"ר טוברוק נתניה. אריק איזיקוביץ', בעלי טוברוק נתניה: "קאלה הוא סמל למקצוענות ועבודה קשה"

דרשלר, שזכה בדאבל במדי בית"ר ירושלים והוכתר בעבר כשחקן השנה בקרואטיה, פרש ממשחק ביוני האחרון. עמד גם בשעריהן של מכבי ת"א, הפועל ב"ש, הפועל חיפה והפועל פ"ת

החתמה משמעותית בכדורגל הנוער הישראלי: לאחר שפרש ממשחק פעיל לפני כחצי שנה, חתם השבוע השוער (טברסקו) קאלה דרשלר כמאמן השוערים של מועדון הנוער בית"ר טוברוק נתניה. בכך מתחיל קאלה קריירה חדשה בתחום האימון, וזאת לאחר 24 שנים בהן עמד בשערי קבוצות מקצועיות בקרואטיה, שווייץ וישראל. קאלה, אשר סבתו יהודיה והוא נשוי לישראלית, שיחק במרבית השנים בארץ כזר – אך בשנת 2012 קיבל אזרחות ואף אימץ מחדש את שם משפחתו היהודי. לקאלה תעודות אימון מקצועיות מטעם אופ"א.
קאלה החל את דרכו כמקצוען במולדתו קרואטיה, ואף זכה בתואר שחקן השנה בקרואטיהלשנת 2004, כאשר קבוצתו זאדאר זכתה באליפות המדינה. בסוף עונה זו חתם בקבוצת היידוק ספליט, איתה זכה באליפות. לאחר מכן עבר לשחק בנשאטל גזמאקס השווייצרית, משם הגיע למכבי תל אביב בקיץ 2006. באותה עונה סייע לקבוצה של אלי כהן לסיים במקום השני, כאשר במהלך העונה היה שותף בכיר לרצף נדיר של 20 משחקים ליגה ללא הפסד. בהמשך עבר לבית"ר ירושלים, כאמור זכה בדאבל ב-2008 ובגביע נוסף ב-2009, ואחר כך המשיך להפועל באר שבע (במדיה כבש את שערו היחיד), הפועל חיפה, הפועל פתח תקווה, ובעונה האחרונה בקריית גת מהליגה הלאומית.
לאחר שסיכם את תנאיו עם בעלי טוברוק אריק איזיקוביץ', מסר קאלה: "אני שמח על ההזמנות שניתנה לי ומתרגש לקראת הפרק החדש בקריירה. למרות שאני עדיין יכול לשחק, הגיע הגיל להסתכל קדימה ולהעביר מהידע שלי לשוערים הצעירים. לצד כמה מאמני שוערים טובים שזכיתי לפגוש, רמת האימון בתחום השוערות – ובעיקר בגילאים הצעירים, אינה גבוהה בישראל. יש בישראל כשרונות ופוטנציאל לשוערים גדולים, אבל בגלל שלא עובדים איתם על יסודות וביטחון מגיל צעיר – מרביתם לא יממשו את הפוטנציאל הזה. אני מקווה לשנות זאת"
אריק איזיקוביץ': "קאלה הוא סמל למקצוענות ולעבודה קשה, ואלו הערכים שאנחנו רוצים להנחיל כאן לשחקנים בטוברוק. אני בטוח שבעתיד הוא גם יאמן בליגת העל, יש לו את כל התעודות הנדרשות לשם כך. העובדה שבחר להתחיל בגילאי הנוער היא עדות לאדם שלא מחפש קיצורי דרך ומעוניין לבנות כאן את דור העתיד של שוערי ישראל".