אריק איזיקוביץ' ראיון עם אריק איזיקוביץ', בעלי בית"ר טוברוק אריק איזיקוביץ'

זו הייתה שנה עם טעם חמוץ מתוק עבור בית"ר טוברוק "הרגשתי שלא הצלחנו למצות את הפוטנציאל של קבוצת הנוער מבחינת המיקום בטבלת הליגה הלאומית" אמר איזיקוביץ'. מצד שני העונה הסתיימה בטעם מתוק עם הזכייה של קבוצת נערים א' בגביע המדינה. אריק איזיקוביץ', בעלי בית"ר טוברוק, בשיחת סיכום שנתית 

הקבוצה עבדה עם המנהל המקצועי מוטי איווניר, ש"נחטף" על ידי עירוני קרית שמונה. 

 

בסופו של דבר הצלחתם גם השנה להוציא שחקנים לקבוצות ליגת העל
מבחינתי זה אחד המבחנים החשובים ביותר להצלחה. כמועדון שאין לו קבוצת בוגרים בליגות הבכירות המטרה שלנו היא באמת להכין את השחקנים כך שיוכלו להתקדם בכל קבוצת בוגרים, אם מבחינת המשמעת, הטכניקה או הכושר. כמו כל השנים האחרונות גם השנה טוברוק הוציאה לבוגרים שחקנים, אם זה עדן דהן שחתם בקרית שמונה, אנס מחמיד שהצטרף להפועל ת"א או עמיד מחאג׳נה ברעננה.

נתתם ליוסי בן שטרית את המפתחות של קבוצת הנוער
יוסי אימן בשנה שעברה את קבוצת הנערים של טוברוק והוא זוכה להערכה רבה במועדון. בשנה שעברה הוא קיבל לידיו את קבוצת הנוער חמישה מחזורים לסיום העונה שעברה והוכיח שהוא ראוי לקבל את האמון שלי גם כמאמן קבוצת הנוער. הוא אישיות מיוחדת ואיש של עבודה יסודית, ואני מאמין שהוא גם יביא איתו כדורגל יפה ותוצאות טובות.
איך היית מסכם את פתיחת העונה שלכם?
כרגע נראה שהקבוצות עוד לומדות להכיר את עצמן וזה מתאפיין בחוסר יציבות. בנוער פתחתנו הכי ברגל ימין שאפשר, עם ניצחון חוץ מרשים על סגנית האלופה מכבי תל אביב, אבל במשחקים הבאים התוצאות לא הגיעו. לעומתם קבוצת נערים ב' שלנו פתחה את העונה בסערה ומציגה התקפה קטלנית. אז סה"כ הרגשות מעורבים, אבל יש עוד עונה ארוכה.
במבט לאחור – במה אתה הכי גאה בשנה האחרונה?
הגאווה הכי גדולה שלי היא לראות שחקנים שמגיעים מוכנים מנטלית לליגת העל. ב-24 שנה האחרונות אף שחקן מתוך אלפי ילדים שעברו במועדון לא הגיע לתחנת משטרה ושיחקו אצלנו כמה וכמה ילדים שגדלו במציאות לא פשוטה ובקלות יכלו להתדרדר לפשע. זה לא במקרה, יש לנו במועדון דגש על משמעת ברזל ועל התנהגות נאותה: אסור לשתות אלכוהול, כמובן שאין להשתמש בסמים וסיגריות, אני אוסר על שחקנים לרכב על אופנוע – לא רישיון ולא כשמרכיבים אותם, גם קעקועים ועגילים – לא בבית ספרנו ובנוסף לאלו חובה להקפיד על הצטיינות בלימודים. בטוברוק, המאמנים עוברים על תעודות הילדים אחת לחצי שנה ובודקים שאין ירידה בלימודים בגלל הכדורגל. ואם יש ילדים שמתקשים במקצועות מסויימים אנחנו דואגים לממן שיעורים פרטיים.
מעבר לחשיבות הנחלת משמעת ברזל למי שרואה את עתידו בספורט מקצועני, צריך לזכור, רב השחקנים בגילאי הנוער לא יהפכו בסוף לשחקנים מקצועיים, וגם המעטים שכן יידרשו להסבה מקצועית לקראת גיל 40. הערכים והחינוך שאנחנו מנחילים לצעירים ישרתו אותם באשר יפנו, בין אם זה בכדורגל או בכל תחום אחר שיבחרו בחיים.
אי אפשר בלי משפט על היחסים עם השכנה, מכבי נתניה. קו השיפור יימשך?
אם זה תלוי בי בוודאי. תמיד תהיה יריבות עירונית, תמיד הדרבי יהיה דרבי, אבל בסוף אנחנו שכנים וצריכה להיות הערכה הדדית בין המועדונים. אני מרגיש שזה בדיוק המצב כרגע, וזה כמובן משמח אותי. אני מאחל לאייל סגל ולכל הצוות שם שתהיה שנה טובה וספורטיבית, ושנדע ללמוד אחד מהשני ולהפוך את העיר נתניה לחממה אמיתית לכדורגלנים צעירים.
לאחרונה גם ערכת סולחה מפורסמת בין שלמה שרף לאברם גרנט, שניים שקרובים מאוד אל ליבך. יש אנשים שאתה מבקש מהם סליחה לקראת יום כיפור?
קודם כל אני שמח ששלמה וגרנט שמו את הריב מאחוריהם, הוא היה מיותר ואני חושב שהם חסרו זה לזה בהרבה בחינות. לגבי אנשים שאני צריך לבקש מהם סליחה, אם יש כאלו אני מוצא את הדרך לעשות זאת באופן אישי.