הסערה, שינוי וועדה ומשרד הפנים: ראש אגף ספורט חדש בנתניה גיל המבר | צילום: אילנית כהן

הוצאת המכרז מידי החברה למען הספורט בנתניה והעברתו לעמותה לחינוך בלתי פורמלי, שינוי הרכב הוועדה כך שתכלול רק חבר מועצה אחד וטענות למכרז 'תפור' מראש עבור דימה בולט, שהיה חבר בסיעה של ראש העירייה בקדנציה הקודמת. אחרי כל אלה מי שיחליף את מוטי שעיבי הוא גיל המבר. כל הפרטים על הסאגה שהסעירה את נתניה 

בשורה התחתונה, נמצא היורש של ראש אגף הספורט הפורש, מוטי שעיבי, עם בחירתו לתפקיד של גיל המבר, תושב פולג עיר ימים ומי שפיקד בעברו על בית הספר לכושר קרבי של צה"ל. אלא שהדרך לבחירה הייתה רצופה מכשולים וכללה סערה גדולה בשורות האופוזיציה.

נסו לעקוב: תחילה דרש משרד הפנים להוציא את המכרז מידיה של החברה למען הספורט בעיר ולהעבירו לשורות המחלקה לחינוך בלתי פורמלי. על פי המשרד, נכון יותר היה לגייס את התפקיד בעמותה ולהעבירו כמקשה אחת עם כלל פעילות הספורט והעובדים מהעמותה לחברה.

אלא שזה היה רק הקדימון. בהמשך הקשה משרד הפנים פעם נוספת והורה לשנות את הרכב הוועדה, כך שתכלול רק חבר מועצה אחד – סגן ראש העירייה חגי חדד. עוד ישבו בוועדה סמנכ"לית משאבי אנוש, חיה שניידר, מנכ"ל העמותה לחינוך בלתי פורמלי משה קרייזלר, עו"ד אלעד כהן כנציג ציבור בעמותה ואבי בנבנישתי כנציג מנהל הספורט. בנוסף, מנכ"ל החברה לספורט אבי אליהו שימש כמשקיף.

באופוזיציה עלו טענות קשות על כך שמהלך שינוי הרכב הוועדה נעשה לכאורה על מנת להתאים את המכרז למידותיו של דימה בולט, מי שהיה חבר בסיעה של מרים פיירברג-איכר בקדנציה הקודמת. אלא שבסופו של דיון ארוך שינו לכאורה חלק מחברי הוועדה את דעתם, ומי שנבחר כאמור הוא המבר, שאגב הוא אביה של הזמרת והיוצרת המקומית שי המבר, שהשתתפה בתוכניות הריאליטי "בית ספר למוזיקה" ו"הכוכב הבא".

פודטראקס באצטדיון

כעת, משבאה הסאגה הארוכה אל קיצה, בשורות החברה למען הספוט לא מעט תכניות מרחיקות לכת באשר לאצטדיון בנתניה, בראש ובראשונה להציב פודטראקס (משאיות מזון) לצד מכירת בירות ברחבת האצטדיון ליצירת אווירה אירופית לפני משחקי הקבוצה המקומית, מכבי נתניה. כמו כן, צפויים מחירים מוזלים עבור ארוחות משפחתית וכן לא פחות מ-25% הנחה על כל התפריט עבור אלו שיגיעו לאצטדיון לפני שריקת הפתיחה.

דודו סלמה, חבר הדירקטוריון בחברה למען הספורט בנתניה, מסכם: "הסיבה שהצטרפתי לדירקטוריון של החברה לספורט היא בעיקר העובדה שהחברה שהוקמה לפני יותר מ-12 שנים לא מימשה את ייעודה עד היום ורק ניהלה את האצטדיון. לפני שנתיים התחלנו בתהליך חשוב עם התחייבות של מנכ"ל העיריה יורם כהן להפוך את החברה לאכסניה הראשית של כל פעילויות הספורט בעיר, עם דגש על מועדוני הספורט, מתקני הספורט וכל פעילויות וחוגי הספורט בעיר".

חדשות ספורט - הסערה, שינוי וועדה ומשרד הפנים: ראש אגף ספורט חדש בנתניה

מימין: אבי אליהו, דודו סלמה, אמיה טגה

עוד הוסיף סלמה כי "לפני קצת פחות משנה מונה אבי אליהו לתפקיד מנכ"ל החברה והשבוע נבחר גיל המבר, שמתאים כמו כפפה לדרך ולחזון שאנו בונים. גיל מגיע עם ניסיון משמעותי בספורט, בניהול תהליכים ועם תשוקה ומוטיבציה רבה לתפקיד ולאתגרים. אני שמח מאוד שהוא נבחר לתפקיד ויחד עם אבי מנכ"ל החברה ואמיה טגה חברי לדירקטוריון, אני בטוח שנצעיד את החברה לעתיד מרענן ונהפוך את העיר נתניה לעיר ספורט אמיתית ולא רק בסיסמה. עיר שמחבקת ספורט וספורטאים, מאפשרת להם ולילדים להיחשף לכמה שיותר אפשרויות ומהווה עבורם בית חם ויד מסייעת בכל מה שנדרש. זה לא משהו של זבנג וגמרנו, אלא תהליך משמעותי שצריך להיבנות עם תשתיות, תקציבים והכי חשוב אנשים שמתאימים ומסוגלים לכך. גיל מתאים לזה בכל הפרמטרים".