איאד אבו עביד עליית מדרגה: טוברוק תובעת את מכבי נתניה צילום: מכבי נתניה

מכבי נתניה ממשיכה להסתבך. אריק איזיקוביץ', בעלי בית"ר טוברוק, תובע את הקבוצה ומציג את ההסכם המקורי בין שני המועדונים, לפיו טוברוק היא זו שמחזיקה בזכויות על איאד אבו עביד, ראול גרושומוב ודור מלכה. 

איזיקוביץ' מאיים שאם נתניה לא תכבד את ההסכם, היא תאלץ לשלם 6 מיליון ש"ח. בנתניה מגיבים: "נגיד את דברינו במוסד לבוררות". 

אריק איזיקוביץ' שובר שתיקה. בתביעה שהוגשה היום למוסד לבוררות של ההתאחדות לכדורגל, מבקשת טוברוק לקבל לידיה את השחקנים המדוברים, או לחילופין, תשלום של שישה מיליון ש"ח, שני מיליון עבור כל שחקן, בגין אי כיבוד הסכמים.

חדשות ספורט - עליית מדרגה: טוברוק תובעת את מכבי נתניה
 

לפי טענת טוברוק, ההסכם שנחתם בנובמבר 2014 בין טוברוק לבעלי מכבי נתניה דאז, אלי שגב, קובע כי טוברוק תעביר את שלושת השחקנים למכבי נתניה ללא תמורה, אך, אם וכאשר הם ימכרו לקבוצה שלישית, תקבל טוברוק 70% מהעסקה ונתניה 30% ממנה. סעיף נוסף שלדברי טוברוק נחתם בהסכם קובע, שאם אלי שגב יעזוב את מכבי נתניה, יוחזרו השחקנים באופן אוטומטי לחזקתה של בית"ר טוברוק.

עוד טוענת טוברוק כי אחרי העזיבה של שגב, היא פנתה למכבי נתניה בבקשה לקבל בחזרה את שלושת השחקנים, אך נענתה בשלילה, בטענה כי ההסכם אינו תקף. אריק איזיקוביץ': "ביתר טוברוק העבירה בתחילת העונה למכבי נתניה בחינם וכמחווה של רצון טוב שלושה שחקנים: ראול גרושומוב, דור מלכה ואיאד אבו עביד, זאת בכפוף לחוזים מסודרים מול מכבי נתניה, שחתימת בעליו בצירוף חותמת המועדון מחייבים. בעבר נהגה טוברוק בצורה דומה עם מועדונים אחרים כגון מכבי תל אביב, מכבי חיפה, בית"ר ירושלים ועוד רבים וטובים, וכל המועדונים כיבדו את ההסכמים. אין צל של ספק כי השחקנים המדוברים ובית"ר טוברוק יהיו היחידים שיחליטו יחדיו את הטוב ביותר מבחינת עתידם המקצועי והוא אשר יקרה. צר לי שבמקום שנמשיך במה שהתחלנו בעיר אנחנו למעשה נלך אחורה כמה שנים טובות".

מבית"ר טוברוק נמסר בנוסף: "מכבי נתניה ואלי שגב מכירים היטב את המסמכים האלו וכל ניסיון להתנער מהם הוא זריית חול בעיניים. יש הסכמים חתומים והם יודעים את זה".

ממכבי נתניה נמסר בתגובה לדברים: "לא קיבלנו את כתב התביעה, ונראה כי בטוברוק העדיפו ראשית לשלוח הודעות לתקשורת לפני ששלחה את התביעה אלינו. לעצם העניין, ההסכם היחידי שאנו מכירים זה ההסכם שיש למכבי נתניה עם השחקנים לעוד מספר שנים ואנו נפעל רק על פי תקנוני ההתאחדות. בית"ר טוברוק בחרה לפנות להליך משפטי, ואנו נגיד את דברנו במוסד לבוררות".