רשות המיסים | צילום: נתניה נט  הבריחו פירות וירקות קפואים לארץ בשווי כ-26 מיליון ש"ח רשות המיסים | צילום: נתניה נט

כתב אישום נגד אב ובנו מפרדסיה בחשד להברחת פירות וירקות קפואים לארץ בשווי של כ-26 מיליון ש"ח 

בניין רשות המיסים | צילום: נתניה נט

כתב אישום הוגש לבית המשפט המחוזי כנגד אב ובנו מפרדסיה וכנגד החברות לוטוס יבוא ויצוא בע"מ, וסיטרין יבוא ויצוא בע"מ. כתב האישום מייחס לנאשמים עבירות של הברחת ירקות ופירות קפואים לארץ בשווי של כ- 26  מיליון שקלים, הטעיית פקיד מכס והגשת מסמכים כוזבים. כתב האישום הוגש על ידי עו"ד אפרת מויאל קיטייניק, מהיחידה המשפטית הארצית לתיקי מכס ברשות המסים, בעקבות חקירה מאומצת של מחלקת חקירות מכס מע"מ.

מכתב האישום עולה כי החשודים ייבאו באמצעות החברות שבבעלותם וניהולם, ירקות קפואים מספק מצרי, והגישו לצורך שחרור הטובין מהמכס 159 מסמכים כוזבים. במסמכים הצהירו הנאשמים על ערך טובין הנמוך מערכו האמיתי בפועל. כמו כן, עולה כי הנאשמים ייבאו טובין אשר לא הוצהר עליהם כלל, וניפחו את כמויות הטובין החייבים במיסי ייבוא נמוכים ופטורים, כדי להסתיר את ייבוא הטובין עתירי המסים. לאחר מכן, ביצעו הנאשמים פעולות שונות, במטרה להסתיר ולהסוות את ערכם, משקלם ומהותם של הטובין המוברחים.

מרשות המיסים נמסר "במעשיהם השתמטו הנאשמים מתשלום מיסי ייבוא החלים על הפירות והירקות המוברחים אשר שווים הוערך כאמור מגיע לכ- 26 מיליון שקלים ועל יבואם ארצה חלים מסים בגובה כולל של כ-9 מיליון שקלים".