ריאה ירוקה בלב שכונת רמת פולג | צילום: נתניה נט המאבק הצליח: הבנייה לגובה בפולג לא אושרה ריאה ירוקה בלב שכונת רמת פולג | צילום: נתניה נט

למעלה מ-420 תושבים נרתמו למאבק רחב היקף, ושלוש ההתנגדויות שהוגשו הובילו לפתרון, במסגרתו תדרוש עיריית נתניה להשמיט את הקומות הנוספות ולדבוק בקיים. דודו סלמה, ממובילי המאבק, בירך על המוגמר: "כל הכבוד לכל התושבים שהתגייסו והוכיחו שהמאבק היה צודק וחשוב לעתיד השכונה" 

ריאה ירוקה בלב שכונת רמת פולג | צילום: נתניה נט

בשורות משמחות לתושבי רמת פולג עיר ימים, שזכו בניצחון חשוב במאבקם למען הריאה הירוקה בשכונה. בזכות התגייסות של למעלה מ-420 תושבים ושלוש התנגדויות שהוגשו בנושא, הושג פתרון שהוסכם על כל הצדדים, אותו קבעה הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, לפיו לא תאושר כל בניה לגובה - לא שתי קומות כפי שהוועדה המקומית המליצה ולא 8 קומות כפי שהתב"ע הוגשה על ידי הדרג המקצועי. בנוסף, תכנית השבצ"ים (שטח בנוי ציבורי) לא תהיה תקפה על המגרש שהיה במחלוקת.

כזכור, ביוני האחרון הפקידה העירייה לאישור בוועדה המחוזית תכנית לפיה תשונה התב"ע של גינון בצדי הדרך לקרקע עם זכויות בנייה של 8 קומות מעל הקרקע, 4 קומות מתחת לפני הקרקע ו-250 מ"ר מסחר. אלא שהתושבים התגייסו והקימו קול צעקה ומחאה ברשתות החברתיות, כמו גם שילוט ברחובות. המאבק הציבורי הוביל לפגישה עם ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, ומהנדס העיר, ארז טל, בה נקבע כי עיריית נתניה תדרוש בהתנגדות שלה להשמיט את הקומות הנוספות, לדבוק בקיים ולהגדילו ללא יותר מ-300 מטרים. כמו כן, עיריית נתניה תגיש תכנית תחבורה ואקוסטיקה למתחם על מנת למנוע מפגעים סביבתיים ובטיחותיים.

"מדובר בהישג חשוב לפיו התב"ע שהוצעה ל-8 קומות מעל הקרקע ו-4 קומות תת קרקעיות ועם 250 מ"ר למסחר נפלה, והמבנים הקיימים יישארו כפי שהם עם תוספת קטנה של עד 40 מ"ר", סיכם דודו סלמה, ממובילי המאבק. "כל הכבוד לכל התושבים שהתגייסו והוכיחו שהמאבק היה צודק וחשוב לעתיד השכונה. חשוב לציין כי גם ראש העיר, שהבינה את גודל הטעות של הדרג המקצועי, נהגה בצורה נכונה ואחראית כשדאגה להורות למהנדס העיר לדרוש רק את הקיים ללא קומות נוספות וללא מסחר".

חברת המועצה ותושבת השכונה טלי מולנר "אני מודה לראה״ע ומברכת את החלטת יור הועדה לאשר את השארת משרדי המכירות ולא להרוס אותם כפי שדרשו עורכי הדין מטעם המתנגדים בדיון.
השמשת שני המשרדים למועדון גימלאים היתה הכוונה היחידה של ראהע ולא בניית מגדל במקום.
ברגע שפורסמה תבע שגויה הנחתה ראהע להגיש התנגדות ודרשה רק את השארת המצב הקיים ולשמחתי יור הועדה קיבלה את עמדת העיריה ולא הורתה על הרס המבנים.
יור הועדה החליטה בדיוק את מה שטענתי לכל אורך הדרך
שום בניה במקום אלא שיפוץ המשרדים בלבד".