אילוסטרציה | fotolia נער מנתניה זוכה משוד לאחר שהמשטרה התרשלה בתפקידה אילוסטרציה | fotolia

נער מנתניה גנב אופניים חשמליים מתושב נתניה אחר תוך איומי סכין, זוהה על ידי המתלונן, אך זוכה עקב התרשלות המשטרה בחקירה 

אילוסטרציה | fotolia

נער מנתניה דחף תושב נתניה אחר מאופניו החשמליים ובאיומי סכין ציווה עליו למסור לו את האופניים. לאחר שהמתלונן עשה כדבריו, עזב הנאשם את המקום רכוב על אופני המתלונן. 

המתלונן וחברו התתלוננו במשטרה ועקב התרשלות המשטרה הנאשם זוכה.

המתלונן וחברו מצאו את הנאשם ברשת ה"פייסבוק". לאחר הזיהוי נערך חיפוש בביתו של הנאשם על ידי שוטר ומתנדב. במהלך החיפוש הצהיר השוטר כי הוא מחפש אחר רכוש גנוב והנאשם מסר מיוזמתו פרט מוכמן לפיו הם לא ימצאו האופניים אותם הם מחפשים.

הנאשם מצידו טען בבית משפט בעניין זה, כי עורך החיפוש הוא זה שהעלה את דבר האופניים כרכוש הגנוב בגינו מבוצע החיפוש, וכדבריו: "הוא נכנס הוא אמר לי - יש צו חיפוש בבית אמרתי לו על מה, הוא אמר על רכוש גנוב. אופניים. אמרתי לו אין לי אופניים ואז הוא התחיל לחפש." 

השופטת ליזי פרוינד ציינה בבית המשפט "מצופה היה מן החוקרים שיעבו את פרטי הזיהוי תוך התעכבות על סממנים חיצוניים, פרטי לבוש וכיוב' כך גם לעניין אופי ואופן עריכת החיפוש ממנו עלו הזיהוי וזהות הנאשם"

השופטת מציינת מספר מחדלים בחקירת הנאשם. "האחד, בהימנעות מעריכתו של חיפוש מחודש בבית הנאשם, לאחר "תרגיל החקירה". חשד ותחושת הסתרה מעוררים דברי הנאשם בחדר החקירות, ובוודאי בחירתו לשוחח עם אמו בשעה קשה זו, דווקא אודות מכשיר טלפון. אך בהימנעות המשטרה מלסגור קצווה זו בחיפוש מיידי אחר מכשיר הטלפון יש מחדל המאיין כוחה של הראיה מלפעול נגד הנאשם.
והשני, הימנעות מבדיקת תנאי הראות במקום. בדיקה שכזו היתה יכולה ללמד רבות על אפשרות הזיהוי. בנוסף אבד מה שכתב המתנדב בזמן החיפוש".

השופטת מציינת מחדלים נוספים ומציינת "צר לי שלא המשטרה עשתה עבודתה אלא הקטינים בני 15 בעצמם – ואף שעשו כל שלאל ידם, מחדלי חקירה ולכל הפחות אי הענקת העמקה נדרשת, השיבום ריקם בשל ספק בזהותו של מבצע העבירה".

השופטת החליטה על זיכוי הנאשם מכל המיוחס לו, לאחר שציינה "בשולי הדברים מצאתי לציין כי דעתי אינה נוחה מאופן ניהול חקירתו של הנאשם – במהלכה הופרו בזו אחר זו זכויותיו כנחקר וכקטין, ללא כל הסבר שיש בו להניח את הדעת ולצד הסברי האחראים בתחנת המשטרה באופן המעורר טרדה רבה. נראה כי טוב יעשה ראש משרד החקירות במשטרת נתניה אילו יואיל לבחון את עדויותיהם של השוטרים שלקחו חלק בחקירת הנאשם, על כלל רבדיה, ויחודדו ההיבטים הנדרשים".