צילום: נמרוד גליקמן תעוד- עיריית נתניה תומכת בהפגנת העובדים הסוציאלים צילום: נמרוד גליקמן

מעל 100 משתתפים בהפגנת העובדים הסוציאלים שהתקיימה בצומת פולג. ראש העיר מרים פיירברג איכר הגיעה לתמוך

צילום: נמרוד גליקמן

מעל 100 משתתפים הגיעו הבוקר (רביעי) להפגנת העובדים הסוציאליים שהתקיימה בצומת פולג.

המשתתפים החזיקו שלטים כמו "לא נוותר, העו"סים שווים יותר", "רוצים צדק לא צדקה", "בלי תקציבים לא יהיה בסדר", "העו"סים נחנקים". 

בין התומכים בההפגנה היו יו"ר ההסתדרות משה סמיה, מנכ"ל העירייה וחברי המועצה טלי מולנר, ציפי קפל ואהרון אורגד. נהגים שעברו במקום הביעו תמיכה בצפצופים.;

כמו כן נכחה ראש העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר, עובדת סוציאלית ומנהלת אגף הרווחה בעירייה בעברה, אשר פנתה אתמול בקריאה לשר העבודה, הרווחה, והשירותים החברתיים, במטרה שיפעל בהקדם לסיום שביתת העובדים הסוציאליים.
 
פיירברג-איכר פירטה במכתבה מקרים אשר הצריכו מעורבות עובדים סוציאליים בנתניה ונותרו ללא מענה, בשל השביתה. בין המקרים: קשישה שביתה נשרף ואין לה לאן לחזור לאחר שתשוחרר מבית החולים, אישה מוכה שברחה מבעלה, נערה צעירה שחוותה תקיפה מינית עם חשש להיריון, אם שילדה תינוק ויש לה כעת מחשבות אובדניות, אדם מכור שהחל צעדים ראשונים של גמילה וחזר לפעילות עבריינית, ומקרים קשים נוספים.

צילום: נמרוד גליקמן
 

"כמי שניהלה מחלקה לשירותים חברתיים וכעובדת סוציאלית בהכשרתי, אני מודעת להצלת החיים ולהצלת הנפשות המתרחשת מדי יום ע"י העובדים הסוציאליים ברווחה", כתבה פיירברג-איכר. "הם אלה העומדים בחזית החברתית, הם רשת הבטחון לחוליה החלשה בחברה ולמעשה מאפשרים את ה"שקט" המצפוני של כולנו".
עוד נכתב, כי לצד כל המקרים הקשים המאפיינים את עבודת העובדים הסוציאליים, קיים גל הולך וגדל של פניות חדשות המגיעות בעקבות משבר הקורונה והמצב הכלכלי במשק.
"זוהי לא העת להותיר את האוכלוסייה הנזקקת ללא מענה. מאידך מאבק העובדים הסוציאליים מוצדק ומתבקש. לפיכך אני פונה אליך לנקוט בכל פעולה אפשרית להביא לסיומה המהיר של השביתה".