הבערת צמיג. הפגנה לפתיחתו של שוק רמלה לוד מחריף מאבק הסוחרים בשוק רמלה לוד הבערת צמיג. הפגנה לפתיחתו של שוק רמלה לוד

כ-20 סוחרים הפגינו במתחם השוק בדרישה לקבל אישור לשוב לעבודה. משם המשיכו למתחם העירייה ושוב טענו ליחס מזלזל. אחד הסוחרים נעצר ושוחרר בערבות. אחת הסוחרות: "מנסים לצייר אותנו כעבריינים, אנחנו רק רוצים להתפרנס בכבוד"

הבערת צמיג. הפגנה לפתיחתו של שוק רמלה לוד

מאבק הסוחרים בשוק רמלה לוד בנתניה עלה מדרגה הבוקר (שלישי), כאשר כ-20 מהם הגיעו להפגין במתחם השוק ודרשו לפתוח אותו ולמכור את מרכולתם. במסגרת ההפגנה הובערה אש ברחבת השוק וכביש הגישה אליו נחסם. אחד הסוחרים נעצר על ידי המשטרה שהוזעקה למקום ושוחרר מאוחר יותר בערבות. בהמשך עברו הסוחרים למתחם העירייה ודרשו לשוחח עם ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, אך ללא הועיל.

הפגנה לפתיחת שוק רמלה לוד

"ביקשתי מהשומר בכניסה לקשר אותנו עם מזכירת ראש העיר כדי לקבוע פגישה מסודרת. לא יכול להיות שהיא לא תשמע את הסוחרים, אבל הוא סירב והתייחס אלינו בזלזול", סיפרה בכעס בעלת אחד הדוכנים בשוק. "מנסים לצייר אותנו כעבריינים, אבל לא עשינו שום דבר לא חוקי. נכון, אחד הסוחרים צעק והשתולל, אבל הוא צודק. אין לו עבודה ויש לו משפחה להאכיל. אנחנו רק רוצים להתפרנס בכבוד. למה אי אפשר לדבר עם ראש העירייה? זה נורמלי שבמקום לחזור לעבודה אנחנו נאלצים כל כמה ימים לצאת להפגין?".

עוד הוסיפה בעלת הדוכן, כי "ליותר מחצי מהעסקים בנתניה אין רישיונות. אני לא אומרת שזה בסדר, אבל השוק מפרנס 200 משפחות וצריכים לעזור לנו לפתור את הבעיה עד שנקבל רישיון. אי אפשר לסגור אותנו יום אחד בלי התרעה ועוד אחרי הקורונה, זה לא אנושי. תנו מקום חלופי, משהו, הרי גם ככה אין לנו תנאים ואנחנו עובדים ימים שלמים בשמש ובחום. אני מקווה שיימצא עבורנו פתרון בהקדם האפשרי ומבקשת מראש העירייה לתת לנו אישור זמני לעבוד".

הפגנה לפתיחת שוק רמלה לוד

כזכור, בעיריית נתניה טענו כי לשוק אין רישיון עסק ומשנודע למשטרה כי הוא פועל בניגוד לצו בית משפט, הסירה את הסכמתה להפעלת המקום ועל כן האשמה לסגירה חלה אך ורק על היזם.