הפגנה מול המלבן בדורה משרד הבריאות דורש לפנות את הקשישים מהמלבן בנתניה הפגנה מול המלבן בדורה

משרד הבריאות החליט להסב את מרכז "דורות" (המלבן) בנתניה לטובת חולי קורונה. משפחות החוסים זועמים על ההחלטה ויצאו להפגין מול המתחם. ראש העיר מרים פיירברג איכר נרתמה למאבק: "המשמעות עבור חלק מהם היא אפילו גזר דין מוות"

הפגנה מול המלבן בדורה

היום (רביעי) התקיימה הפגנה של משפחות החוסים ממרכז "דורות" - מרכז רפואי לשיקום וגריאטריה בשכונת דורה בנתניה, כנגד החלטת משרד הבריאות להסב את המתחם למרכז בידוד לחולי קורונה. על פי החלטת משרד הבריאות, יפוזרו כל חוסי המלבן בין בתי אבות שונים בערים אחרות. 

הפגנה מול מרכז "דורות" בנתניה 

"בעלי אליעזר מאוושפז במלבן לאחר שעבר אירוע מוחי קשה. מעבר לזה שהמעבר הוא מסוכן. זה לקחת מישהו ולעקור אותו מהסביבה אליה כבר התרגל ומצבו גם כך לא קל. הם הורגים גם אותם וגם את המשפחות" סיפרה חנה שחורי והוסיפה "למה לא להעביר את חולי הקורונה לאחד מבתי המלון הריקים בעיר? ההעברה תפגע בהם בצורה בלתי הפיכה, הם הורסים את החיים שלנו, איזו זכות יש להם להעביר אותם בתקופה הזו?

ראש העיר נרתמת לטובת החוסים

ראש העיר מרים פיירברג איכר זועמת על המהלך "שמעתי בצער על ההחלטה של משרד הבריאות לפנות אנשים מבוגרים, חלקם ניצולי שואה..מדובר באוכלוסיה שגם כך קשה לה להתרגל למצבה..להעביר אותם למקום אחר המשמעו עבטר חלק מהם היא אפילו גזר דין מוות".

ראש העיר מרים פיירברג איכר נרתמת למאבק כנגד פינוי מרכז "דורות"

כמו כן פיירברג שיגרה היום מכתב לשר הבריאות מר יעקב ליצמן "הריני להביא בפניכם את מחאתי כנגד הוראה זו ולבקש כי תשקלו הוראה זו בשיקול נוסף. מדובר באוכלוסייה של קשישים סיעודיים שחלקם גם תשושי נפש" כתבה פיירברג במכתב "בכל הכבוד, נראה כי מצב זה הוא בלתי נסבל מבחינה בריאותית...אבקשכם בכל לשון של בקשה לשוב ולשקול את ההוראה לפנות חלק מדיירי המרכז הרפואי הגריאטרי "דורות" יתכן וניתן למצוא פתרון אחר לשיכון חולי הקורונה".

ממשרד הבריאות טרם התקבלה תגובה.

חדשות מקומיות - משרד הבריאות דורש לפנות את הקשישים מהמלבן בנתניה

מכתב לשר הבריאות