ארכיון | צילום: עמותת אור ירוק  חוק חינוך חינם עלול להיות יקר בנתניה ארכיון | צילום: עמותת אור ירוק

מנהל אכיפה בעיריית נתניה הודיע למנהלי התיכונים והחטיבות בעיר כי החל משבוע הבא יכנסו פקחי העירייה לבתי הספר ויחלקו דוחות לתלמידים. התגובות חצויות

ארכיון | צילום: עמותת אור ירוק 

במכתב שנשלח השבוע למנהלי חטיבות הביניים והתיכונים בנתניה, הסבירה העירייה כי מנהל החינוך בשיתוף עם מנהל אכיפה ופיקוח יתחילו בתהליך של הסברה ואכיפה בנושא אופניים חשמליים מתחת לגיל 16 וללא קסדה וכן בנושא עישון בתחום בית הספר. סכומי הקנסות יעמדו על 250 – 1000 שקלים.

היום (חמישי) תקיים ראש מינהל החינוך טובה דולב מפגש בנושא, כדי לקדם את המהלך ואת הסברת חשיבותו בבתי הספר בעיר.

התגובות לנושא חצויות. חלק מההורים מתנגדים למהלך ואף פנו להנהלת בתי הספר על מנת לנסות ולמנוע את התהליך. יש הורים שמברכים על המהלך "לא יתכן שתלמידים ומורים יעשנו בשטח בית הספר בניגוד לחוק, איזה מסר אנחנו מעבירים לילדים שמותר לעבור על החוק ללא השלכות. אני שמעתי מהבת שלי שמעשנים שם לא רק סיגריות" הגיב אחד האבות. אמא אחרת אמרה "אני רואה ילדים נוסעים עם הקורקינטים ללא קסדות, מסכנים את עצמם ואת הסביבה. הגיע הזמן שהעירייה תעשה משהו בעניין".

תגובת העירייה

ראשית יצויין כי הבקשה לביצוע האכיפה הינה של מנהלי בתי הספר והוועדה למניעת אלימות בה משתתפים גם נציגי הורים.
מכל מקום אין מדובר בחוק ארצי חדש והעירייה פועלת על פיו בכל מקום שבו נדרשת אכיפתו. אין כל איסור או מניעה לפעול בשטח בית הספר.
ברמה החינוכית אנו מצפים מהורי בתי הספר לשתף פעולה עם המהלך שנועד להגן על ילדיהם, שלא יעשו שימוש בכלי החשמלי מתחת לגיל המותר ו/או ירכבו עליו ללא קסדה. גם אכיפת העישון בקרב מורים ותלמידים נועדה בראש וראשונה לדאוג לטובתם ורווחתם. היום תקיים ראש מינהל החינוך מפגש בנושא, כדי לקדם את המהלך ואת הסברת חשיבותו.