רשות המיסים | צילום: נתניה נט  מעל 100 ביקורות מס הכנסה בנתניה והסביבה   רשות המיסים | צילום: נתניה נט

במבצע ביקורת של מס הכנסה בבתי עסק בנתניה ובסביבה, שכלל 103 ביקורות, עלה כי מרבית העסקים רושמים הכנסות כחוק

בניין רשות המיסים | צילום: נתניה נט

במבצע הביקורת של מס הכנסה שנוהל על ידי עובדי משרד פקיד שומה נתניה, נבחרו 103 בתי עסק בנתניה והסביבה.

במהלך מבצע ביקורות ניהול ספרים, הגיעו מבקרים למסעדה בנתניה שם עלה כי קניית ביקורת סמויה שנעשתה במקום לא נרשמה בספרים. עוד עלה במהלך תצפית במקום, כי חמישה תשלומים נוספים לא נרשמו גם הם כנדרש. כשנשאל על כך עובד המקום, ענה: "אני לא יודע להדפיס בקופה".

במסגרת המבצע, הגיעו המבקרים גם לגן ילדים בקדימה-צורן, שם עלה כי מספר תשלומים שניתנו בתחילת חודש שעבר בסך 70,700 ₪, לא נרשמו בספרים. בעלת המקום הסבירה: "לא הספקנו עדיין להוציא קבלות וחשבונית".

במבצע זה נמצא כי מתוך 103 בתי עסק שנבדקו, רק 6 בתי עסק לא רשמו הכנסות כחוק. כמו כן, בנוסף לביקורות ניהול הספרים, נערכו ביום המבצע גם 68 ביקורות לאכיפת החוק לצמצום השימוש במזומנים ונמצאו 5 הפרות. לקראת המבצע אותרו בתי עסק בהם נמצאו ליקויים בעבר אשר קיבלו אזהרה, נערכו פעולות מיפוי וסריקה לאיתור עסקים בעלי נפח פעילות גואה במיוחד, ונערכו קניות ביקורת סמויות שנבדקו ביום המבצע. הביקורות שנערכו התרכזו בערים נתניה, תל מונד, משמר השרון, אזה"ת עמק חפר, כפר יונה, קדימה צורן, טייבה וקלנסואה.

מדוברות מס הכנסה נמסר "פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים".