אילוסטרציה | צילום: סיון נצח  האם גני העירייה בנתניה יושבתו ללא הגבלת זמן? אילוסטרציה | צילום: סיון נצח

בוועד קריית השרון זועמים על כוונת העירייה לקצץ את הסייעת השנייה בגנים החל מינואר ובמקרה כזה צפויים לפתוח בשביתה ללא הגבלת זמן בגיבוי ההסתדרות. העירייה: "כל הסייעות התוספתיות, מעבר לתקן משרד החינוך, מסיימות את תפקידן בסוף דצמבר"

אילוסטרציה | צילום: סיון נצח 

אם לא יקרה משהו חריג, צפויים כל גני העירייה בנתניה (גילאי 3-4) לפתוח בשביתה ללא הגבלת זמן מחר בבוקר (רביעי). הסיבה היא ההחלטה שלא להמשיך ולהעסיק בגנים סייעת שנייה ולמעשה להשאירם עם סייעת אחת בלבד. "אם דרישתנו לסייעת שנייה לא תיענה נפתח בשביתה החל מה-1/1/2020 וההסתדרות מאחורינו", אומר רועי טורונג'ה, האחראי על תחום החינוך בקריית השרון וחבר ועד השכונה. "משרד החינוך צפוי לדון בנושא הסייעות התוספתיות בשביעי לחודש ועד שיתקבלו החלטות, או שלא, אני מצפה מעיריית נתניה להאריך בשלב ראשון את ההתקשרות עם הסייעות עד סוף ינואר".

"העניין הזה נפל בשל שיקולים צרים של העירייה, שקיצצה בתקציב לשנת 2020", מסביר טורונג'ה, אב לילדה בן עירייה. "לא מסתדר לי שבגיל הרך תהיה פגיעה בתקציב. פחות מעניין אותי איך זה יתבצע ועובדה שבשנים קודמות העירייה תקצבה, אז מה קרה השנה? עיריות אחרות כמו כפר סבא וגבעתיים הבינו את הצורך ומתקצבים סייעת נוספת עד סוף השנה. למה עיריית נתניה לא יכולה? לא יודע. קיבלתם ילדים שעדיין לא גמולים או שעדיין לא חגגו 3? קחו אחריות".

חשוב לציין כי לפני כשבועיים כבר קיצצו סייעת אחת בגנים שבמרכז ודרום העיר, בעוד בקריית השרון הגנים נותרו עם שתי סייעות עד סוף דצמבר. את טורונג'ה, כאמור, זה ממש לא מספק: "אני ממש לא דורש סייעת נוספת רק לגן של הבת שלי או רק לשכונה בה אני גר, אלא לכל הגנים בנתניה", הוא מבהיר. "דין קריית השרון כדין מרכז ודרום העיר. מנסים לעשות הפרדה בין האזורים, אבל זה ממש לא מקובל וכולנו כמקשה אחת. אני מקווה שבעירייה יפעילו את השכל הישר ויקבלו את ההחלטה הנכונה".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "עיריית נתניה אפשרה סייעות תוספתיות לגילאי 3 החל מ-27 ילדים במימון מלא של העירייה, אף שעל פי מתווה משרד החינוך, סייעת נוספת משובצת החל מ-30 ילדים בגן. כל הסייעות התוספתיות, מעבר לתקן משרד החינוך, מסיימות את תפקידן בסוף דצמבר".