הרצל קרן רבע מיליון שקלים פיצוי בגין לשון הרע הרצל קרן

בית המשפט קבע כי צבי ליבר ישלם מעל רבע מיליון שקלים להרצל קרן, חבר המועצה והמשנה לראש העירייה לשעבר

הרצל קרן 

צבי ליבר ושאול איזנברג ישלמו לחבר המועצה לשעבר הרצל קרן מעל רבע מיליון שקלים בגין פרסומי לשון הרע, כך פסק שופט בית המשפט השלום רפי ארניה בעקבות תביעות לשון הרע שהגיש קרן כנגד ליבר לפני כשנתיים.

הנתבע צבי ליבר היה הבעלים והמנהל של המקומון "נתניה". במהלך השנים 2016 – 2017 התפרסמו בעיתונו מספר כתבות הנוגעות להרצל קרן, אשר בגינם הגיש קרן תביעות לשון הרע, באמצעות עו"ד נדב יריב, ממשרד "יניב - יריב".
בפסק הדין, כתב השופט כי מרבית הכתבות בעיתון "נתניה", נכתבו על ידי צבי ליבר וחלק מהן נכתבו על ידי שאול איזנברג תחת שם הכיסוי "ש. ברזילי". הנתבע שאול איזנברג נחשף כמי שכתב את הכתבות רק בעקבות צו בית המשפט, בו הורה בית המשפט לצבי ליבר לחשוף את שמו וזהותו האמיתית של ש. ברזילי, שהתברר כשאול איזנברג.
בפסק הדין כתב השופט כי "שמו הטוב של נבחר הציבור אינו הפקר. יש לזכור כי בסופו של יום נבחר ציבור עומד לבחירה מחדש מעת לעת, כשאת בקשתו להיבחר הוא שוטח בפני הציבור לא רק בהסתמך על מעשיו וניסיונו, אלא גם בהסתמך על שמו הטוב והמוניטין שצבר. על כן פגיעה בלתי מוצדקת, בלתי עניינית, ובלתי מידתית בשמו הטוב של איש הציבור לא רק שעלולה לחבל בסיכוייו להיבחר, אלא גם עלולה למנוע בחירתם של אנשים איכותיים לשירות הציבור, ואת התגייסותם לשירות הציבור, ויוצא הציבור כולו מופסד, והכל עוד מעבר לפגיעה האישית בנבחר הציבור עצמו הנובעת מפירסום כלפיו, העולה כדי לשון הרע".
עוד כתב השופט בפסק הדין "הנתבעים לא התנצלו כלל בפני התובע בכל הנוגע לפירסומים וכי לצד שלל אמירות לא ראויות, ישנם 5 פרסומים הכוללים דברי לשון הרע. חמשת הפירסומים אשר התביעה בגינם נתקבלה, מייחסים לתובע שחיתות אישית. זהו עלבון משמעותי שיש בו פוטנציאל של פגיעה מיוחדת בנבחרי ציבור, אשר התובע נמנה עליהם". 
לדברי בית המשפט: "הנתבעים לא ערכו כל אימות עובדתי ביחס לפירסומים, למרות שביצוע בדיקה זו הינו יחסית קל, בנסיבות העניין. הנתבעים לא נתנו לתובע זכות תגובה ביחס למרבית הפירסומים. בחלק גדול מהפירסומים שנמצאו כמעוולים, לשון הרע היתה שזורה בביקורת לגיטימית על התובע".
בפסק הדין פסק בית המשפט שעל צביקה ליבר ושאול איזנברג לשלם להרצל קרן סך של 254.000 שקלים כפיצוי והוצאות משפט.

הרצל קרן בתגובה

"הצדק יצא לאור. ידע כל מי שמפרסם שקרים, הכפשות ולשון הרע, שיבוא יום והוא ישלם על מעשיו. לצערי, את מחיר הפרסומים השיקריים והמכפישים, שילמתי בבחירות האחרונות לראשות ולמועצת העיר נתניה וחבל שכך, אבל למרבה הצער, את הנעשה אין להשיב. מבחינתי העברתי דף בחיים והיום אני נמצא במקום אחר בחיי. זו ההזדמנות להודות לכל מי שתמך וסייע בימים הקשים, בהם התפרסמו הכתבות ובהליך המשפטי".

צבי ליבר בתגובה

"הרצל קרן תבע את מקומון נתניה על 12 פרסומים שונים. בית המשפט קבע כי שבעה מהפרסומים לא מהווים לשון הרע".
"גם על יתר הפרסומים שהתקבלה התביעה המקומון יערער לבית משפט המחוזי, המקומון עומד בתוקף על אמיתות הכתבות שפורסמו על הרצל קרן, ויוכיח כי גם חמש הכתבות שפורסמו היו אמת לאמיתה".