טקס קריאת רחוב על שמו של לאון אדרי ז"ל העירייה קראה רחוב על שמו של איש הקולנוע לאון אדרי טקס קריאת רחוב על שמו של לאון אדרי ז"ל

איש הקולנוע, מפיק הסרטים והיזם – לאון אדרי ז"ל, זכה לרחוב על שמו במתחם הסינמה סיטי. רחוב שאדרי היה אחד ממקימיו

טקס חנוכת רחוב על שמו של לאון אדרי ז"ל 

היום (חמישי) בטקס מרגש, קראה העירייה רחוב על שמו של לאון אדרי ז"ל. בטקס נכחו השר יואב גלנט, ראש העיר מרים פיירברג איכר, מ"מ ראש העיר, אלי דלל, חברי מועצת העיר: טלי מולנר, אהרן אורגד, תרצה גרינפלד ואדיר בנימיני, המכהן כיו"ר וועדת השמות ומנכ"ל העירייה, יורם כהן.

את ההחלטה על כך הובילה ראש העיר, מרים פיירברג-איכר, במטרה להוקיר את פועלו ותרומתו של אדרי לעולם הקולנוע הישראלי ולתרבות הפנאי בישראל ובנתניה בפרט.

אדרי, שהוא ומשפחתו הרחבה הם תושבי נתניה – נודעו כמי שהחזירו את חווית הצפייה לבתי הקולנוע וכמי שהיו אחראים להפקתם של למעלה מ – 300 סרטים בקולנוע הישראלי.
פיירברג אמרה בטקס "אומרים שלכל אדם יש תחליף ואני אומרת שלכל אדם יש את הייחודיות שלו ואת החותם שהוא הטביע ואין שני לו. כזה היה לאון אדרי.
הייתי נפעמת מהיכולת שלו להמשיך ולתפקד גם במהלך מחלתו וכמובן מהאופטימיות שלו. זו תופעה שכל כך איפיינה אותו כי באמונה הזו, עד לרגע האחרון, הוא המשיך ליצור ולבנות."
ובהמשך ציינה: "לא אנחנו זיכינו את לאון בקריאת רחוב על שמו, אלא הוא זיכה את העיר ואת תושביה בכך שיש בעיר רחוב על שמו, איש יקר ונפלא כל כך בשם לאון אדרי."
ראש העיר הודתה לאדרי על תרומתו לעיר בהקמת הסינמה סיטי בנתניה ועל היותו יהודי טוב ויקר, מחוייב ליהדות וליהדות ספרד, אשר ניצל את קשריו בספרד ובפורטוגל כדי להוציא משם מסמכים על תור הזהב של יהדות ספרד ועל הטרגדיה שפקדה יהדות זו שעברה אינקויזיציה וגירוש.
אבי אדרי, אחד מילדיו של לאון אדרי, בוגר בי"ס טשרניחובסקי ומכללת נתניה, שהנחה את הטכס, פתח את דבריו וציין כי מי שהסתכל על אביו, יכול היה להבחין בשלושה דברם שאיפיינו אותו: אדם עם חזון ויצירה בלתי רגילים, איש ביצוע עם לב רחב ואהבה עמוקה למדינת ישראל.
הוא הודה לראש העיר, מרים פיירברג, על היוזמה לקרוא רחוב על שמו ואמר לה בטקס "אבא העריץ אותך, את הנחישות שלך, את האומץ, התעוזה בפיתוח המקסים של העיר ועל המהלך שחוללת בנתניה. הוא ראה בך מישהי שדומה לו, מישהי שיודעת ללכת כמוהו קדימה. אני מודה לך בשם כל המשפחה על הכבוד שהענקת לו."