קנס בסך 18,000 ש"ח הוטל על גן ילדים  זעם בועדה המרחבית שרונים: "משתלם להיות עברין" קנס בסך 18,000 ש"ח הוטל על גן ילדים

קנס נמוך ביותר הוטל על גן ילדים שפעל ללא היתר בנייה וללא היתר לשימוש חורג מעל 5 שנים

קנס בסך 18,000 ש"ח הוטל על גן ילדים ברחוב סמטת האלה בכפר יונה

בכירים בוועדה המרחבית לתיכנון ובנייה "שרונים", החולשת על מספר מושבים בשרון, מסרו כי לאור הקנס של 18,000 ש"ח בלבד שהוטל על הפעלת גן ילדים ללא היתר בנייה וללא היתר לשימוש חורג במשך למעלה מ-5 שנים, הרי שמשתלם להיות עבריין בנייה.

הקנס הוטל על מפעילי גן הילדים ברחוב סימטת האלה בכפר יונה, ונחשב לגן הגדול ביותר בישוב (שטחו הבנוי, ללא החצר, כ -90 מ"ר).
הקנס משקף תשלום של 3,600 ₪ לכל שנה של בניה ללא היתר ושימוש חורג, וזאת במקום לשלם לרשויות עשרות אלפי שקלים מדי שנה.

ד"ר ניסן שריפי, פרקליטם של מפעילי הגן טען בבית המשפט, כי הקראוון המאכלס את ילדי הגן נרכש ממינהלת גוש קטיף, וכי "מדובר בתיק שנמשך כארבע וחצי שנים... תיק זה לא היה מגיע לבית המשפט אם לא היו מטעים את הנאשמים במינהלת גוש קטיף, כאשר פינו את הקרוואנים מהמקום וציינו בפניהם כי הצבת קראוון כמו באיזור גוש קטיף אינה כפופה להיתר. החוק שם שונה מהחוק בישראל, החוק בישראל מחייב הוצאת היתר לקראוון, בעיקר אם הוא מונח תקופה של למעלה ממספר חודשים", עוד טען ד"ר שריפי כי "איסור הפעלת פעוטונים באיזור בתי מגורים מהווה גזירה שהציבור לא יכול לעמוד בה. זהו צורך אמיתי וראוי שיתקיימו פעוטונים בכל סביבת מגורים".

נציגת הוועדה, עו"ד נעמי סיוון, טענה כי "מדובר בחמש שנים של שימוש חורג וכשלוש וחצי שנים של שימוש ובניה בניגוד לחוק. לאחר שיקלול כל הנסיבות אבקש מבית המשפט להטיל על הנאשמים קנס בגובה 45,000 ש"ח".

בית המשפט הטיל כאמור קנס בסך של 18,000 ₪ על מפעילי הגן, וחייב את המפעילים להוציא היתר שימוש חורג עד ליום 1.9.2016, שאם לא כן הגן יסגר.

ד"ר ניסן שריפי בתגובה: "יש לבחון כל ענין על פי נסיבותיו הספציפיות. אומנם תיק זה נמשך על פני שנים ארוכות, אך נסתיים באופן צודק ומידתי. השופטת בתיק זה עשתה מלאכתה נאמנה ושיקללה את כלל השיקולים הנדרשים במסגרת הענישה".