בין יריות לפיצוצים: המציאות הבלתי נסבלת של תושבי בת חפר קליעים בחצרות הבתים

הפעילות הצבאית ביישוב בת חפר עלתה מדרגה, והתושבים המודאגים מתקשים להסתגל לשגרה החדשה. תושב היישוב, גד אוחיון: "מתחילת המלחמה אני ישן עם חלון פתוח אם חלילה יקרה משהו. חוץ מזה אין הרבה מה לעשות"

לאחרונה סיפרנו לכם על החששות הכבדים של תושבי היישוב בת חפר מאז פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל', כאשר שגרת חייהם הפכה בלתי נסבלת וכללה הדי פיצוצים, קליעים שנחתו במרפסות הבתים ורעשי חפירות חשודים ומטרידים בשעות הקטנות של הלילה.
רגע לפני הבחירות, נראה כי לא הרבה השתנה, ואם כבר – לרעה. הפעילות הצבאית האינטנסיבית במקום ודאי לא תורמת לתושבים לישון בשקט בלילה, ותושבים עמם שוחחנו ציינו בעצב כי במצב העניינים הנוכחי וכשזו ההרגשה במדינה שלהם, שלא לומר בביתם הפרטי, התחושה היא שמדובר בניצחון כואב לצד השני.
"כל האזור נמצא בהרגשה שרחוקה מלהיות נינוחה", אומר גד אוחיון, תושב בת חפר. "אנחנו יושבים ומחכים בצד ולא באמת מדווחים, אבל שומעים פיצוצים, ירי בלי הפסקה וכל מה שפעילות צבאית כוללת. חוץ מזה כמובן שאנחנו רואים מה קורה בתקשורת".
יש בכלל מה לעשות בנושא?
"מתחילת המלחמה אני ישן עם חלון פתוח בלי קשר לטמפרטורה, כדי שאם חס וחלילה קורה משהו אשמע אותו בשלבים הראשונים, אבל מעבר לזה לי ולשאר האזרחים שגרים כאן אין הרבה מה לעשות.
יש חשש מחדירות מחבלים ליישוב?
"יש כוח מגן, אבל אני ממש לא יודע להגיד לך להגיד מה היכולת שלו. החשש הוא שנחווה איזושהי הפתעה ושהכוח הזה לא באמת יהיה מוכן. זה מה שאנחנו מנסים להסביר מול הרשויות - צריך מענה ראוי אם חס וחלילה יקרה משהו וכדי שלא חלילה נופתע שוב. הרי הצד השני לא נרגע ולא יפסיק לפעול ולתכנן. המלחמה הזו לא נגמרה ובטח שלא תיגמר בשבועות הקרובים. אנחנו כבר לא מצפים לתשובות, אבל כן רוצים להרגיש בטוחים".