זו הדרך לעצור את בתי המלון בעיר ימים חבר המועצה אפרים בולמש

לטענת אפרים בולמש, המתמודד לראשות העיר, יש רק דרך אחת לעצור את הקמתם המתוכננת של בתי המלון בחוף פולג. זו הדרך:

במשך שנים רבות שימש אפרים בולמש כיו"ר ועדות מקצועיות לתכנון ובנייה מטעם משרד הפנים. לכן, לפני כחמש שנים, במהלך כנס שהוא לא יותר מאשר "מופע", כדבריו, זה שהתקיים במתנ"ס איינשטיין, הוא קם וזעק שבתי המלון יקומו, וכי הדרכים שהוצגו בפני התושבים לעצירת המהלכים הן לא מציאותיות.
"אמרתי אז ואני אומר היום, מה שהוצג במתנ"ס בפני התושבים, היו בעיקר דיבורים. אז לא אפשרו לי לדבר, לכן נאלצתי לצעוק את דבריי. היום, המציאות טפחה לכולם בפנים".

איך תמנע הקמת בתי המלון המיועדים בחוף פולג? הרי גם בית המשפט קבע אחרת
"טענתי לפני חמש שנים ואני טוען גם היום, שאת בתי המלון בחוף פולג אפשר להעביר במסגרת חילופי זכויות בנייה למגרשים אחרים בעיר. בין אם מגרשים פרטיים ובין אם מגרשים ציבוריים. בנתניה קיימים עשרות דונמים השייכים לקק"ל, להימנותא, למינהל מקרקעי ישראל (רמ"י) ולעירייה, בית גולדמינץ, בית פלדמן ועוד. עיריית נתניה יכולה לתת ליזמים זכויות במקומות אחרים, בהתאם לחוות דעת של שמאים מוסכמים או שמאים ממשלתיים. כל מה שהיה צריך לפני חמש שנים, כמו גם היום, זה את הרצון, את הידע ואת הניסיון לבצע מהלך כזה".

 העברת זכויות וניוד זכויות

"כאשר שמעתי את אותם דוברים ודוברות באותו כנס, שהציעו את מה שהציעו ובסוף המציאות טפחה להם בפנים, נזכרתי ברון חולדאי שבמהלך חכם פינה את הפלנטריום לטובת הרחבת הטיילת בתל אביב. העברת זכויות וניוד זכויות הן פעולות שאפשר לבצע. ראש עיר רק צריך לקבל החלטה שהוא עושה את זה. שימשתי כיו"ר ועדות מקצועיות לתכנון ובניה מטעם משרד הפנים. במסגרת העבודה המקצועית, טיפלנו בשטחים הגדולים פי כמה וכמה מנתניה, עם מורכבות תכנונית אמיתית הכוללת מגורים, תעשייה, תשתיות, תחבורה ועוד. העבודה התבצעה במעורבות ושיתוף פעולה עם מאות בעלי מקצוע ומומחים, בהם יועצים משפטיים, שמאים, אדריכלים, מהנדסים לתחבורה ולבטיחות, ביוב, ניקוז, מים וחשמל. אני קובע חד משמעית: ניתן לעצור את בניית בתי המלון בחוף פולג ולהשאיר אותו לטובת הציבור. אז גם לעשות שיתוף ציבור לגבי היעודים הרצויים לאותו שטח. פארקים, מזרקות, בריכות שחיה ציבוריות, קאנטרי קלאב ציבורי או כל תוכנית שתיבחר במסגרת שיתוף ציבור. השטח היה ציבורי וחייב לחזור לציבור".

יש לך דוגמאות לכך, שמהלכים כאלה מתבצעים ומבוצעים?
"בשפע. מעבר לראש העיר ת"א רון חולדאי, עיריית נתניה בעצמה פנתה למשרד התיירות לבטל את המלון השני שהיה אמור לקום בצמוד למלון לגון. גם כאן היה יזם שזכה במכרז עירוני בקרקע, שחייבה אותו להקים שני בתי מלון. עד היום, לאחר עשרות שנים, המלון השני לא נבנה. לצערי, באותו כנס בחרו תושבי פולג – עיר ימים בדרך אחרת לניהול המאבק הצודק שלהם. לצערי, בבחירות של שנת 2018 הם גם בחרו לסיעות אחרות. אולי הפעם הם ילמדו מהניסיון ויצביעו אחרת. הנתנייתים בכלל התרגלו לשמוע את הלא, אני מתחייב שאצלי הם ישמעו את האמת ואת הכן. איך אמר אחד היועצים האסטרטגיים הפוליטיים הבולטים במדינה: "פראיירים לא מתים, הם רק מצביעים למה שהם רגילים או לטרנדים מתחלפים".