"דבר ללמפה": דו קרב נוסף בין ראש העירייה לאבי סלמה ישיבת המועצה

הצעה לסדר היום של סלמה בנושא אי מתן מענה לשאילתות עוררה סערה גדולה בישיבת המועצה. לאחר דיון לא פשוט והעובדה שהצעתו התקבלה ועלתה לדיון ברוב קולות, הצטרפה מרים פיירברג-איכר והמתח בין השניים, שגם כך בשיאו, התלהט עוד יותר – עד שהטיחה בו את הציטוט שבכותרת. כל הפרטים על עוד פיצוץ טרום בחירות מבית היוצר של עיריית נתניה

הבחירות מתקרבות צעד אחד ומתרחקות שתיים, אבל כך או אחרת אין רגע דל בישיבות המועצה של עיריית נתניה. הדברים דווקא החלו על מי מנוחות יחסית משום שראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, נעדרה בתחילת הישיבה. יו"ר האופוזיציה, טלי מולנר, אמנם תהתה מה באשר לדבר ראש העיר כמקובל, אך שלמה ישי השיב שכעת היא לא נמצאת ומיהר לעבור לסדר היום.
במסגרת זו העלתה מולנר שאילתות בדבר היעדר האבטחה סביב גני הילדים, בייחוד לאחר שאנשי המילואים והחיילים עזבו את העיר, וכן דרשה הסברים לגבי בניית אולמות הספורט החדשים בעיר.
בהמשך עלתה שאילתא של חבר המועצה ואחד המתמודדים הבולטים לראשות העיר, אבי סלמה, שביקש הבהרות בגין העברת גורם מקצועי משמעותי ערב הבחירות, כשדבריו כוונו למנהלת אגף נכסים שהועברה לאחריותו של מהנדס העיר, כשקודם לכן הייתה תחת אחריות מנכ"ל העירייה.
"החשד, שלצערי עד היום לא קיבלתי עליו מענה, הוא שמקורבי ראש העיר יצליחו לקדם את האינטרסים שלהם במקום", הבהיר סלמה. מנכ"ל העירייה, יורם כהן, השיב בשלילה, אבל קשה היה להתרשם שהתשובה סיפקה את השואל.

בהמשך העלה סלמה הצעה לסדר היום שעסקה בנושא אי מענה לשאילתות וזכות עיון בניגוד לחוק. כמו כן צירף את מכתבו למשרד הפנים ומבקר המדינה. על רקע זה התעורר ויכוח בין סלמה לשלמה ישי, שהציע לדחות את ההצעה משום שהנושא הועבר למבקר המדינה ולמשרד הפנים.
"מה זה רלוונטי הידיעה שלהם את הבעיה?", תהה סלמה. "שלמה, אני מבין שאתה בא לייצג שלטון מסוים". "אני לא מייצג אף אחד, אני מייצג את עצמי", זעם ישי בתגובה וסלמה לא נשאר חייב: "אם היית מייצג את עצמך היית בעד ההצעה". "אל תיתן לי ציונים", החזיר ישי. ההצעה עברה ברוב של 10 בעד לעומת 6 נגד.
"אנחנו רואים כאן מצב שבמשך למעלה מחודש ימים אף אחד לא מגיב כאן לשאלות יחסית פשוטות", אמר סלמה. "בימים האחרונים הוצאתי שאילתות נוספות שגם עליהן לא קיבלתי מענה. אני מבקש ממועצת העיר לקבל החלטה שאקבל מענה תוך 7 ימים לכל השאילתות שהוצאתי מאז דצמבר".

מרים משיבה אש

בהמשך הצטרפה לדיון ראש העירייה, שאמרה: "זכותו של כל חבר מועצה לבקש זכות עיון. תאמינו לי שאין לנו מה להסתיר. לא קרה שחבר מועצה שאל אותי שאלה ולא עניתי לו. לא מדובר פה בהצעות לסדר, אלא בהתנהלות קנטרנית, מתישה, ויום יום מגיעות בקשות לעיון לדברים שאינם רלוונטיים להתנהלות העירייה".
כאן עברו הדברים לפסים אישיים: "הוא (סלמה) קורא לי ראש עירייה זמנית", אמרה פיירברג-איכר. "עם כל הכבוד יש חוק בישראל, ואני לא זמנית. מאחר שהוא ביקש שראש העירייה הזמנית תענה לו, אנחנו מחכים שהיא תענה לו. הוא לא יכול לקרוא לכל חבר מועצה שהוא חושב שהם תומכים בי, לזמן אותם למועצה ולהתחיל לתחקר אותם. בשלטון המקומי בשוק מההתנהלות הזו והם אמרו שזו התנהלות חריגה".
בהמשך סבב הדיון סביב סוגיית היומנים שמנהלת ראש העיר והבקשה כביכול לקבלם חמש שנים אחורה. אלא שמספר חברים זעמו כיוון שלא זה הנושא שעלה על סדר היום, בעוד שראש העירייה הגיעה כאמור רק לאחר ההצבעה והדיון הטעון סביבה.
"אנחנו צריכים לקחת לסגנים את כל היומנים ולמחוק משם את כל הדברים הפרטיים שלהם. אפשר לעשות את זה תוך יום? אי אפשר לעשות את זה תוך יום", קבעה פיירברג-איכר. "אבל לא זה מה שעלה על סדר היום", אמר חבר המועצה אפרים בולמש. "אבל זה מה שהוא מבקש", הבהירה מרים.
כאן נכנס שוב סלמה לתמונה ואמר: "זה ממש לא מה שעלה. הדרמה הסתיימה או שאת ממשיכה?". ראש העיר ענתה לו בזו הלשון: "אני לא מדברת איתך, אתה יכול לדבר ללמפה". "דווקא הלמפה לא עונה, וגם את לא", ענה סלמה, שהבהיר בהמשך כי בסך הכל ביקש תשובות לשאלותיו. כאן חתמה ראש העירייה בהתרסה משלה: "אין ספק שהתמימות זה הצד הכי חזק אצלך".
ומי שחשב שהמלחמה כיבתה מעט את הלהבות בעיריית נתניה, שיחשוב שוב. הבחירות בכל זאת הולכות ומתקרבות, והמתמודדים ממשיכים להציג יריבות פוליטית בשיא תפארתה.