מחאת הסרדינים שביתה בבתי הספר היסודיים בנתניה תמונה: סמדר סגל

"ביום שישי הקרוב תושבת כל מערכת החינוך היסודית בנתניה ליום שלם", כך הודיע לפני זמן קצר ועד ההורים העירוני. 

ההשבתה תתקיים במסגרת "מחאת הסרדינים" – המאבק הארצי כנגד צפיפות בכיתות הלימוד. 

במסגרת מחאת ההורים על צפיפות בכיתות, לא התקיימו היום הלימודים בבתי הספר ברמת גן, בטירה, בקלנסוואה ובחלק מבתי הספר בפתח תקווה. מחר יושבתו הלימודים באשקלון, אריאל, טבריה, ערערה ובקרית שמונה וביום שלישי תגיע המחאה לבתי הספר בלוד, נצרת עילית ובמועצה האזורית לב השרון. בהמשך השבוע יושבתו הלימודים גם בבתי ספר בערים: בת ים, ירושלים, חדרה, נס ציונה, ובמועצה האזורית שער הנגב בנתניה.

מאבק של כל תלמידי ישראל

"זה מאבק של כל תלמידי ישראל", אמרה סמדר סגל, יו״ר ועד ההורים העירוני בנתניה. "אנו דורשים משר החינוך, מר נפתלי בנט לאמץ את המלצות וועדת שמחון ולא לאפשר כיתות עמוסות ולקבוע תקן של 32 ילדים בכיתה".
מחאת הסרדינים התחדשה בשבוע שעבר, לאחר שנציגי ועדי ההורים מכל הארץ נפגשו עם מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן וביקשו לדעת כיצד מתכוון משרד החינוך להפחית את העומסים בכיתות הלימוד בשנת הלימודים הבאה. אך ציפיותיהם של ההורים לא התממשו, לאחר שהודיע משרד החינוך, כי בשנה הבאה הכוונה היא לאחד כיתות ולפתוח כיתות חדשות רק כאשר מספר התלמידים בכיתות הקיימות יעמוד על 40 תלמידים.

השבתה בנתניה תתקיים כאמור, ביום שישי הקרוב. בוועד ההורים העירוני ביקשו להדגיש, כי בבתי הספר בהם נקבעה פעילות סיום השנה ליום שישי, תתקיים ההשבתה יום קודם לכן, כלומר ביום חמישי.

תגובת משרד החינוך

משרד החינוך מקיים דיאלוג אינטנסיבי ביחד עם מרכז השלטון המקומי וארגון ההורים הארצי, בנושא הצפיפות בכיתות, במטרה לתת מענה מיידי לכיתות צפופות במיוחד. כמו כן, מנכ"לית המשרד, גב׳ מיכל כהן, הנחתה את מנהלי המחוזות לקיים דיאלוג שוטף ומתמיד עם נציגי ההורים במחוזותיהם ולתת מענה ופתרון בהתאם לצרכים העולים מן השטח. 

משרד החינוך מאמין בהידברות ויפעל לטובת תלמידי ישראל בשיתוף הרשויות המקומיות וארגון ההורים.