בית כנסת "אתה בסך הכל רוצה להתפלל, ומרגיש כאילו פרצו לך הביתה" בית כנסת

בית הכנסת הרפורמי 'נתן-יה' במרכז העיר נפרץ ונגרם נזק רב למקום. הרב ד"ר אדגר נוף, רב הקהילה הרפורמית בנתניה: "זה מרגיז, נזק גדול והרגשה לא נעימה. מה, בגלל שאנחנו רפורמים? הגיע הזמן לשים לזה סוף"

פריצה לבית כנסת 

פריצה התרחשה בבית הכנסת הרפורמי 'נתן-יה' ברחוב ד"ר בקמן הסמוך לבית הספר 'ביאליק' בצפון העיר. מתנדבות במקום גילו את הפריצה יום למחרת תשעה באב, כשנחרדו לגלות את הטליתות, הכיפות והתפילין מוטלים על הרצפה. בהמשך התברר כי חלון השירותים נעקר, הקיר נשבר והפורצים אף הוציאו את הסורגים במקום.
על פי הערכות, ניסו הפורצים להגיע אל ארון הקודש בהיכל התפילה, אך גילו שהוא סגור על מנעול. או אז פעלה האזעקה במקום, והם נמלטו. "האזעקה אצלנו לא פועלת בשירותים, אלא בהיכל התפילה והיא חזקה מאוד", אומר הרב ד"ר אדגר נוף, רב הקהילה הרפורמית בנתניה. "אני מניח שהפורצים נבהלו מהאזעקה החזקה, ואולי מהתסכול על כך שלא מצאו את המפתח לארון הקודש, זרקו הכל על הרצפה וברחו".

פריצה לבית כנסת 

הנזק הגדול נגרם כאמור לחדר השירותים, שעובר שיפוץ בימים אלה. "היו לנו הרבה התנכלויות בעבר, כמו זריקת בקבוקים ועכברים מתים. פעם שברו חלון, הכניסו דרכו צינור השקיה ופשוט הטביעו את האולם – נזק של למעלה מ-100 אלף שקלים", אומר בעצב הרב ד"ר נוף. "כמעט ארבע שנים לא היה כלום ועכשיו זה. לעומת מה שהיה בעבר זה הרע במיעוטו, אבל בכל זאת מדובר בנזק גדול והרגשה לא נעימה, כאילו פורצים לך הביתה. זה מרגיז, אתה רק רוצה ללמוד ולהתפלל. לא מבין מה רוצים מאיתנו. מה, בגלל שאנחנו רפורמים? יש ילדים שצועקים לנו שאנחנו לא יהודים, אני צריך להתעמת איתם? הכל עניין של חינוך ומודעות והגיע הזמן לשים לזה סוף".
אנשי בית הכנסת מסרו למשטרה את הסרטונים של מצלמות האבטחה במקום, ומהמשטרה נמסר כי נפתחה חקירה, אך טרם נעצרו חשודים במעשה.