סוקולוב "אנחנו אסירים ואף אחד לא רוצה לקחת אחריות" סוקולוב

דיירי רחוב סוקולוב 35 בנתניה מעלים טענות קשות על כך שהבניין נבנה לפני שנים רבות ללא היתר כמתחייב, ועל כן אין לו טופס 4. התוצאה: ההוצאות והאישורים הנדרשים יוצאים מכיסם של הדיירים, והבנק מקשה על אלו שרוצים למכור את הדירות. אחת הדיירות: "ראש העירייה חייבת לעשות הכל כדי לפתור את הבעיה"

סוקולוב 35 

דיירי הבניין ברחוב סוקולוב 35 בנתניה כבר לא יודעים אם לצחוק או לבכות. כבר 12 שנים תמימות הם מנהלים דיונים קדחתניים עם עיריית נתניה על מנת לקבל טופס 4 כמתחייב בחוק, אך ללא הואיל.
תחילת הסיפור כאמור אי שם לפני 12 שנים, כאשר דיירים בבניין טוענים כי בזמנו התירו חריגות בנייה, הקבלן של הבניין התנער מהפרויקט מסיבותיו שלו ,ובשורה התחתונה אותו בניין בסוקולוב 35 – בעל 9 קומות ולמעלה מ-20 דירות, נבנה ללא האישורים הנדרשים ובשל כך מעולם לא הוצא לו טופס 4.
ברבות השנים, מגלים כמעט מדי חודש הדיירים עד כמה התוצאה הרסנית. במסגרת הפניות החוזרות ונשנות לעירייה הם נדרשו בין השאר, כך לטענתם, להמציא שלל אישורים בעלות כספית משמעותית – ממכבי אש, עבור בהג"א ועד בניות ותיקונים שונים. "ממש בנינו את הבניין מחדש", הם אומרים בעצב.
אבל זה עדיין לא הכל. בשל המצב הבעייתי המתמשך, ניסו לא מעט דיירים למכור את הדירות ולמעשה 'להיפטר' מהן, אך נתקלו במחסום מכיוון אחר. "הבנקים לא מאשרים משכנתא לדירה בבניין שאין לו טופס 4 כחוק", מבהירה בכעס אחת הדיירות. "האמת שהצדק איתם. אם זה לא חוקי, למה להם להסתבך? בסופו של דבר אני מנסה כבר 7 שנים למכור, ללא הצלחה".
לסיכום היא אומרת: "בעירייה מצפים שאנחנו הדיירים 'נכשיר את השרץ'. אף אחד לא רוצה לקחת אחריות, אבל עובדה שהבניין נבנה וכעת אנחנו פשוט אסירים ושבויים בו. ראש העירייה חייבת לעשות הכל כדי לפתור את הבעיה ולדאוג לכך שהבניין יקבל טופס 4 כמתחייב בחוק".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה

מדובר במבנה שנבנה בניגוד להיתר הבניה שניתן. לצורך קבלת טופס 4 נדרשו מספר פעולות תכנוניות, בין היתר תוכנית מפורטת להכשרת הפערים ובהמשך היתר שינויים.
גורמי המקצוע בעירייה מלווים את התהליך ומסייעים ככל הניתן. יחד עם זאת חשוב לציין כי החובה החוקית בנושא מוטלת באופן בלעדי על בעלי הנכסים.