צילום | ארכיון  "לא הופכים חיים של עיר שלמה מהיום למחר" צילום | ארכיון 

עבודות הבטיחות והשדרוג במחלף פולג הובילו למה שמגדירים בעיריית נתניה 'כאוס תחבורתי' וראש העירייה לא נשארה אדישה ופרסמה פוסט זועם: "אם הגשר מסוכן אז שיסגרו את כביש החוף". חבר המועצה אבי סלמה פנה בכתב לשרת התחבורה, מירב מיכאלי: "מנעו את פקקי הענק המתפשטים ברחבי העיר"

צילום| ארכיון

ספק אם זקני נתניה זוכרים תקופה בה העיר הייתה משותקת כמעט לחלוטין בכל הנוגע לתחבורה. המצב הנוכחי, הכולל עבודות בטיחות ושדרוג במחלף פולג, מדיר שינה מעיניהם של קברניטי העיר ותושביה.
בהודעה רשמית של חברת נתיבי איילון, נאמר כי "לאחר העבודות המקדימות במחלף פולג שהתקיימו בשבוע שעבר, החל מיום רביעי ה-01.08.22 עד אפריל 2023, יבוצעו עבודות בטיחות ושדרוג במחלף פולג בנתניה על ידי משרד התחבורה, עיריית נתניה וחברת נתיבי איילון למען בטיחות משתמשי הדרך".
עוד נכתב כי "במסגרת העבודות, יבוצעו עבודות בטיחות הכרחיות לשדרוג המרחב, הכוללות חיזוק קונסטרוקטיבי לגשר, יוסדר שביל אופניים ושביל הולכי רגל, שינגישו את השכונות הדרומיות בעיר לאזור התעשייה הדרומי ולתחנות הרכבת, ויותקנו מערכות תאורה מתקדמות לרווחת תושבי נתניה וסביבתה והנהגים העוברים בתוואי המחלף".
מי שלא נשארה אדישה היא ראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, שפרסמה פוסט זועם ולא שגרתי בו הודיעה שהמצב הנוכחי לא יכול להימשך. "ישבנו במשך שעות עם נתיבי איילון ומשרד התחבורה. אין להם פתרונות להציע לנו", כתבה. "מבחינתי הדברים לא מתנהלים כך. לא הופכים חיים של עיר שלמה מהיום למחר. אנחנו נערכנו לשיקום ושדרוג – לא להפיכה בחיים של כולנו".
עוד הוסיפה פיירברג-איכר כי "לא יכול להיות שהגשר הפך פתאום מסוכן וממשיכים לנסוע מעליו ומתחתיו. אם הגשר מסוכן אז שיסגרו את כביש החוף. מצדי שידחו את הפרויקט וייערכו עם גשר חלופי לפני שמשביתים כניסה ויציאה מהעיר. בעלי העסקים קורסים והתושבים תקועים בפקקים. בניתי בשתי ידי את אזה"ת החדש ולא אתן לכם להרוס. אני בעצמי אעמוד שם אם צריך, ואסגור את הפרויקט אם לא יינתנו פתרונות".
עוד לפני כן, חבר המועצה ויו"ר דירקטוריון חל"ת, אבי סלמה, פנה בכתב בנושא לשרת התחבורה, מירב מיכאלי. בין השאר כתב סלמה כי "פנייתי נובעת עקב כאוס התחבורה הבלתי אפשרי שנכפה על מעל לרבע מיליון תושבי נתניה", והוסיף כי הכאוס התחבורתי מתווסף למשברי תחבורה שהתגברו בשנה האחרונה, דוגמת ביטול מוניות השירות בעיר, וביטול הרחבת ושיקוע כביש 57 המחבר בין נתניה לכביש 6.
"כך למעשה 'דוחפים' את הציבור לשימוש ברכבים פרטיים ולא בתחבורה ציבורית!", מדגיש סלמה, ומוסיף כי "העבודות הביאו כמעט לשיתוק העיר בשעות הבוקר ובשעות אחר הצהריים, כאשר הצטברו אלי ואל נבחרי ציבור נוספים עשרות פניות מתושבי העיר בכעס רב ובחוסר הבנה, כיצד מתקבלת החלטה בסדר גודל כזה ללא דאגה לחלופות סבירות לכאוס התחבורתי שהיה ברור שייווצר". לסיום חתם: "אנא אפשרו לתושבי נתניה להגיע למקומות העבודה ולהתפרנס בכבוד, ומנעו את פקקי הענק המתפשטים ברחבי העיר".
בנוסף, פנה המשנה לראש העיר, אהרון אורגד, לראש העירייה, מרים פיירברג-איכר, וביקש את זכות העיון בעבודות הנוגעות לגשר פולג לנוכח הכאוס שנוצר, זאת בהתאם לסעיף 140 א' לפקודת הרשויות המקומיות. "רק בהליך שקיפות מירבית ואחרי שנעיין במסמכים הרלוונטיים, נוכל לגבש כשליחי ציבור תובנות ראויות לנוכח האירוע חסר התקדים המתרחש בימים אלה ממש בעירנו, ולאופן בו נערכו או לא נערכו הגורמים הרלוונטיים לקראתו". עוד הוסיף אורגד כי על אף פגרת חודש אוגוסט, יש לזמן ישיבת מועצת עיר מיוחדת לדיון בנושא.
מלשכת שרת התחבורה נמסר בתגובה: "השרה נענתה לבקשות חוזרות של עירית נתניה למשרד התחבורה ולשרה בבקשה לטפל בגשר פולג, לאור ממצאים שהראו כי יש לחזק את הגשר מטעמי בטיחות. העבודות שמתקיימות הן הכרחיות לצורך שמירה על בטיחות הנוסעות והנוסעים ומשרדנו יעשה כל שביכולתו כדי לסיים אותן בהקדם ולספק מענה תחבורתי בהתאם".