פרסומת עמותת רגעים
 הושלם פרויקט בצומת קדימה-צורן בהשקעה של 16 מיליון ש"ח צילום: נתיבי ישראל

חברת נתיבי ישראל השלימה פרויקט בכביש 562 קדימה-צורן הכולל ביטול מעגל התנועה בצומת וביצוע רמזור, הרחבת הכביש, תאורה חדשנית ועוד

הושלם הפרויקט המשמעותי בצומת קדימה צורן על כביש 562. - חברת נתיבי ישראל ביצעה עבודות בצומת הכניסה לקדימה – צורן במסגרתן, בוטל מעגל התנועה בכניסה ליישובים קדימה ועין שריד, בוצעה הרחבה משמעותית לצומת כולל רמזור. מטרת הפרויקט בראש ובראשונה לפתור חלק מרכזי מגודשי התנועה לאורך כביש 562. עלות הפרויקט כ-16 מיליון ₪. 

בפרויקט, הרחיבה נתיבי ישראל את צומת מחד מסלולי לצומת דו מסלולי, לכיוון צפון וכן לכיוון דרום (כביש 652). בנוסף, בוצעה הסדרה לפניות חופשיות ימינה, פניות שמאלה, הקמת תאורה חדשנית, עבודות ניקוז ופיתוח נופי והסדרת שילוט. במהלך הפרויקט בוצעה העתקה של עצי הזית והתפוזים שהיו בצומת לתוך היישוב קדימה, וכן בוצעו עבודות לשמר את שביל האופניים הקיים על כביש 562 מצפון תוך הרחבתו ל 150 מטר לכל כיוון.

המהנדס הבכיר, חסן אסעד, סגן מנהל אגף פרויקטים בחטיבת תפעול ואחזקה, חברת נתיבי ישראל: בפרויקט הנוכחי נתקלנו באתגרים וחסמים רבים בשטח אשר גרמו לעיכובים בביצוע הפרויקט, על כך אנחנו מתנצלים. פעלנו בכל דרך אפשרית בכדי להקל על עומסי התנועה תוך שיתוף פעולה הדוק עם המועצה והפכנו את הצומת למרומזר תוך הרחבה משמעותית והוספת נתיבים. אנחנו מנהלים בחטיבת האחזקה מאות פרויקטים בו זמנית ברחבי הארץ כשלכל אחד ייחודיות משלו אך בסוף המטרה היא אחת והיא להיטיב עם משתמשי הדרך."

קרן גרין ראש המועצה קדימה צורן אמרה בתגובה "אני בטוחה שהפרויקט יקל על התנועה בצומת, אך הוא לא פתרון מלא. אני אמשיך ביחד עם צוות המקצועי המועצה בקידום תוכניות תחבורה מול נתיבי ישראל ומשרד התחבורה על מנת להקל ולהפחית את עומסי התנועה באזורנו".