אילוסטרציה | fotolia  שם המשפחה הזכיר קללה בלע"ז והיא תבעה את היועמ"ש אילוסטרציה | fotolia 

שם משפחתה של קטינה מהשרון הזכיר קללה מכוערת בלע"ז, והפך אותה לשק חבטות בבית הספר. הקטינה תובעת את היועץ המשפטי לממשלה

אילוסטרציה | fotolia 

תביעה של קטינה נגד היועץ המשפטי לממשלה, הגיעה להכרעה בביהמ"ש למשפחה ומקפלת בתוכה סיפור קשה על בריונות ולעג מהם סבלה הקטינה, תושבת השרון וילידת חבר העמים, אשר עלתה לישראל לפני כשלוש שנים.
על פי התביעה, אותה הגיש בשמה ובשם אמה, עוה"ד ארתור שני, בהיותה בחטיבת הביניים, זכתה הנערה להצקות חוזרות ונשנות, כל זאת רק משום ששם משפחתה הזכיר קללה רווחת ומפולפלת בשפה זרה.
הקטינה חזרה מדוכאת מהלימודים, התלוננה בפני אמה וזו פנתה לעזרו של עו"ד שני, אשר הצליח להשיג במהירות, תצהיר החתום על ידי נוטריון רוסי, שבו אביה של הילדה, שנותר ברוסיה, הצהיר, כי כל מה שמעניין אותו הוא שלבתו יהיה טוב בחיים, וכי אין לו שום התנגדות לשינוי שמה לשם משפחתה של אמה.

הפינה המשפטית - שם המשפחה הזכיר קללה בלע"ז והיא תבעה את היועמ"ש
בשלב זה הגיש עוה"ד שני תביעה מנומקת לביהמ"ש למשפחה, נגד היועץ המשפטי לממשלה, בה גולל עו"ד שני את מסלול הייסורים אותו נאלצה הקטינה לעבור בחטיבת הביניים בה למדה, וזאת רק בשל שם משפחתה הבעייתי.
כמו כן, הציג מכתב של הנערה, ובו היא מביעה את רצונה העז לעבור לבית הספר התיכון, מצוידת בשם משפחה חדש, הנקי מאסוציאציות מכוערות.
לדברי הנערה, היות ובבי"ס התיכון אין לילדים כל היכרות מוקדמת עימה, היא מצפה סוף כל סוף למצוא את מקומה בחברה, ולהפוך למקובלת, ולהפסיק לסבול מהצקות מכוערות, היות ושם משפחתה של אמה, הוא שם יהודי מוכר מעדות אשכנז.
מאחר שגם הוריה לא הביעו התנגדות, גם היועץ המשפטי לממשלה לא מצא לנכון להתנגד למהלך, ועל כן, פסק בימים אלה ביהמ"ש למשפחה כי שמה של הנערה ישונה ברשומות של מדינה ישראל, ומעתה היא תיקרא בשם משפחת נעוריה של אמה.