אילוסטרציה | צילום: סיון נצח  הכלבה החרדתית קפצה לעבר עובר אורח  אילוסטרציה | צילום: סיון נצח

הכלבה מרישפון קפצה על עובר אורח ונשלחה להסגר אולם לאחר הליך משפטי, הכלבה "ריצתה" הסגר ביתי

בעליה של כלבה שאומצה מצער בעלי חיים קפצה על עובר אורח ולטענתו גם נשכה אותו.

=

אילוסטרציה | צילום: סיון נצח  

לכלבה עבר חרדתי וטראומתי. בזמן שיצאה בעליה של הכלבה לטיול בפארק עם חבריה וכלביהם, עבר לידם גבר והכלבה נבהלה וקפצה לעברו. הגבר טען כי ננשך על ידי הכלבה, למרות שלדברי בעלי הכלבה, אף אחד לא היה עד לנשיכה כלשהי. לדבריה, הכלבה מעולם לא נשכה אף אדם או בעל חיים. בעלת הכלבה התנצלה, וניסתה להרגיע את עובר האורח, כשהיא טוענת שכלבתה מחוסנת נגד כלבת. כמו כן, התקשרה בעלת הכלבה לוטרינרית שמטפלת בכלבה, ונתנה לעובר האורח לשוחח עימה טלפונית – על מנת שלא יחשוש לשלומו.
בערבו של אותו יום עדכן את בעלת הכלבה כי הגיע למוקד לרפואה דחופה של מכבי שירותי בריאות, וקיבל שם טיפול רפואי וחיסון נגד טטנוס. למחרת פנה שוב, מספר פעמים, לבעלת הכלבה, כאשר בפנייתו הראשונה באמצעות מסרון ווטסאפ רשם בסוף ההודעה: "עבורך האירוע מסתיים רק ב'התנצלות', אני בטוח שאני זכאי לפיצוי משמעותי יותר. באם הכלבה מבוטחת, עצתי לך לעדכן את סוכן הביטוח בפרטי האירוע".
לדברי בעלת הכלב, הגבר רמז, שאם לא תיאות לפצות אותו הוא יפנה לוטרינרית הרשותית ויתלונן כי נשכה אותו ובלשונו הוא מוכן "לסגור עניינים", בלי עו"ד ובית משפט ב-50,000 שקלים פיצוי.
לאחר שבעלת הכלב לא נענתה לדרישתו, פנה הגבר והתלונן במשרד הבריאות על כך שננשך על ידי הכלבה. כתוצאה מכך נדרשה בעלת הכלבה, באמצעות שיחה טלפונית מהווטרינרית הרשותית, להסגיר את כלבתה למאורת הרשות.

הפינה המשפטית - הכלבה החרדתית קפצה לעבר עובר אורח
כדי למנוע את רוע הגזרה, הגישה עוה"ד סיון זבולון-נוה בקשה דחופה לבית המשפט, להוצאת צו מניעה זמני נגד החלטת הווטרינרית הרשותית, וכן בקשה לחלופת הסגר - בהסגר בית תחת פיקוח וטרינרי. בין היתר, טענה, כי פרט לכך שמדובר בתלונת סרק וכי הכלבה מחוסנת, מדובר בכלבה חרדתית ופגיעה, שהסגר במאורת הרשות - בחברת כלבים ואנשים אחרים - עלול להזיק לה משמעותית.
השופטת סמדר קולנדר-אברמוביץ שדנה בבקשה, קיבלה את הבקשה לצו מניעה זמני להחלטת הווטרינרית הרשותית. כך, קבעה השופטת כי עד לדיון במעמד הצדדים או מתן כל החלטה אחרת, הכלבה לא תוסגר.
בפרק זמן זה עד הדיון, הגיעה עו"ד זבולון-נוה בשם בעלת הכלבה לפשרה עם היועץ המשפטי של המועצה. כך, נקבע בהסדר הפשרה, כי בעלת הכלבה מתחייבת להחזיק את כלבתה עד תום תקופת מועד ההסגרה – בהסגר בית, ולצאת עמה לחצר הבית בלבד כשהיא מלווה על ידה, וכשהווטרינר ד"ר אלעד שפירא יגיע מדי יום לבדוק את הכלבה.
במקביל, מייצג משרדה של עו"ד זבולון-נוה את בעלת הכלבה, בתביעה האזרחית אותה הגיש המתלונן כנגדה.