אילוסטרציה | fotolia   תביעה: רשלנות רפואית בקופת חולים מכבי בנתניה אילוסטרציה | fotolia

תביעת רשלנות רפואית נגד קופת חולים מכבי סניף נתניה: אבחון נכון היה מונע מותו של מטופל שהופנה לגסטרו למרות שסבל מבעיות לב

בני משפחתו של גבר כבן 58 שנפטר מאירוע לב תובעים את קופת חולים מכבי בטענה כי אבחון נכון של מחלתו היה מונע את מותו.

=

אילוסטרציה | fotolia  

בתביעה שהגישו לבית משפט השלום בתל אביב באמצעות עו"ד דניאל סרור ועו"ד דניאלה אביבי נחום, משרד כספי סרור ושות', נטען בין היתר כי המנוח התלונן בפני רופאי הקופה, פעם אחר פעם, במהלך שמונת חודשי חייו האחרונים על תחושת לחץ, מועקה וכאבים בחזה. למרות שהתקיימו אצל המנוח כל גורמי הסיכון למחלת לב של העורקים הכליליים כמו עישון כבד, הפרעות בשומני הדם וכולסטרול גבוה, מה גם ששב והתלונן על כאבים בחזה ועל תחושת לחץ ומועקה – כולם סימנים חשודים לקיומה של מחלת לב - בוצע למנוח בירור חלקי ביותר שמנע את האפשרות לאבחן את מחלתו בזמן.
קרדיולוג הקופה הפנה את המנוח באופן תמוה, לביצוע מבחן מאמץ בלבד. זאת למרות שמצבו הקליני של המנוח וגורמי הסיכון חייבו את הפנייתו לבדיקות נוספות כמו: אקו לב ומיפוי לב, כיוון שמאמץ מאבחן מחלה לבבית כלילית רק בחלק מהמקרים.

הפינה המשפטית - תביעה: רשלנות רפואית בקופת חולים מכבי בנתניה
כחודשיים לפני פטירתו, חרף החמרה במצבו ותמונה המחשידה בסבירות גבוהה ביותר לבעיה לבבית, הופנה המנוח לבירור גסטרואנטרולוגי, ולא כפי שהיה מצופה להמשך בירור קרדיאלי.
10 ימים לפני מותו, הבירור הגסטרואנטרולוגי אליו הופנה המנוח נמצא תקין. אולם המנוח, אשר שב והלין על מצבו המדרדר, הופנה להמשך בירור גסטרואנטרולוגי נוסף. כך, נותר המנוח ללא כל אבחנה וטיפול במחלת הלב ממנה סבל, הגם שזו נתנה את אותותיה ביקור אחר ביקור.