אילוסטרציה: fotolia הבעל פוטר מעבודתו, ותובע להפחית דמי המזונות אילוסטרציה: fotolia

‏תביעה: הגרושה סירבה לוותר על צו עיכוב היציאה מהארץ נגד בעלה לשעבר - למרות שהעביר תשלומי המזונות במועדם.

בתביעה שהוגשה לאחרונה לבית משפט לענייני משפחה נחשף מאבק מכוער בין בני זוג לשעבר על חינוך ילדיהם – אשר הביא לבסוף לפיטורי הבעל.

הפינה המשפטית - הבעל פוטר מעבודתו, ותובע להפחית דמי המזונות

אילוסטרציה: fotolia

בני הזוג היו מאז ומתמיד דתיים, אך האישה החלה בשנים האחרונות במסלול של התחזקות אמונית תוך אימוץ אורח חיים חרדי. בשל המהפך שעברה – ביקשה האישה להעביר את הילדים למסגרת לימודים חרדית – אך הבעל התנגד לכך מכל וכל. לדברי עו"ד שיפמן - משהבינה האישה כי ללא הסכמת בעלה לשעבר, היא לא תוכל להעביר את הילדים בית ספר, היא החלה להפעיל עליו לחץ ופתחה נגדו תיק בהוצאה לפועל להבטחת תשלומי מזונות.

פוטר מעבודתו

לאחר פתיחת התיק, הוציאה האישה צו עיכוב יציאה מהארץ נגד הגבר ומנעה ממנו לטוס לחו"ל במסגרת עבודתו השוטפת. 

הפינה המשפטית - הבעל פוטר מעבודתו, ותובע להפחית דמי המזונות


הבעל פנה להוצאה לפועל בבקשה לבטל את הצו ולהתיר לו לנסוע לחו"ל אך סורב וראש ההוצל"פ התנה את ביטול הצו בהעמדת ערבות על סך של מאות אלפי שקלים, סכום שהגבר לא היה יכול לגייס.

כתוצאה מכך איבד הגבר את מקום עבודתו, והכנסתו התדרדרה בצורה קשה.

לאחרונה הגיש האיש תביעה להפחתת תשלום המזונות בלמעלה מ-50% - מאחר שהכנסתו של הגבר נגדעה. 

בקשה לבטלת הצו

לאחר שפנה אליה מספר פעמים בבקשה שתסיר את צו עיכוב היציאה נגדו, ומשנענה בשלילה, פנה הגבר לביהמ"ש למשפחה באמצעות עו"ד שיפמן בבקשה להורות על ביטול הצו המסכן את פרנסתו של הגבר.
כאמור הוא פוטר ממקום עבודתו מאחר ולא יכול היה להמשיך בתפקידו עקב הנסיבות שנכפו עליו. כתוצאה מכך פנה לאחרונה לביהמ"ש למשפחה, בבקשה להקטין את תשלומי המזונות ולהעמידם על 4,000 שקלים בחודש במקום עשרת אלפים שקלים המשולמים כיום, וזאת בשל התדרדרות ההנסותר. לדברי עו"ד שיפמן מדובר בשינוי אורחות חיים מהותי, אשר מצדיק את הפחתת דמי המזונות. טרם הוגש כתב הגנה.