שאלות נפוצות לגבי רשלנות רפואית תמונה: pexels 

רשלנות רפואית הוא מושג אשר מציין טיפול רפואי לקוי שקיבל מטופל מרופא או מצוות רפואי.

הצוות הרפואי במקרה המדובר לא נקט במידת הזהירות וכן במידת המיומנות הנדרשים מצוות רפואי. כלומר, בכדי להבין האם מדובר על מקרה של רשלנות רפואית, יש לבדוק כיצד רופא סביר היה נוהג באותו המקרה.
אם היה נוהג בצורה שונה מכפי שנהג הרופא או הגורם הרפואי במקרה המדובר, הרי שניתן להניח כי מדובר על רשלנות רפואית. אולם אם היה נוהג בדיוק כפי שנהג הרופא במקרה העומד על הפרק, ניתן להניח כי לא מדובר על רשלנות רפואית. כך או כך, אם אתם חושדים שנפגעתם כתוצאה מרשלנות רפואית, כדאי מאוד לפנות לשירותיו של עורך דין מקצועי ומנוסה העוסק בתחום.

כיצד יכולה לבוא לידי ביטוי רשלנות רפואית?
רשלנות רפואית יכולה לבוא לידי ביטוי בדרכים שונות לרבות: רשלנות הנוגעת לקבלת החלטות שגויה לגבי מהות הטיפול הרפואי הנדרש או במתן טיפול שגוי במקרה כזה או אחר שבו יש צורך בטיפול אחר או שבו כלל אין צורך בטיפול. כמו כן, היא יכולה לבוא לידי ביטוי בהחלטה שלא לטפל במטופל על אף שקיימים סימפטומים אשר דורשים זאת, כמובן שגם במקרה שבו המטופל לא קיבל טיפול רפואי בצורה המיטבית הרי שייתכן כי קיימת רשלנות רפואית. רשלנות רפואית יכולה להיות: אי ביצוע בדיקות לצורך גילוי בעיה רפואית כלשהי, מתן תרופה לא מתאימה או שגויה, אי השגחה על מטופל לאחר ניתוח, קבלת החלטה שגויה לגבי טיפול ועוד.

כיצד מוכיחים רשלנות רפואית?
בכדי להוכיח רשלנות רפואית בתביעה, יש צורך להוכיח כי התקיימו כמה דברים: ראשית כל, יש להוכיח כי המטפל הפר את חובת הזהירות שלו כלפי המטופל בכך שלא ביצע את הטיפול בצורה הנדרשת או שלא נקט בכלל אמצעי הזהירות הרלוונטיים.
יש להוכיח שנגרם נזק למטופל בגין הטיפול או העדר הטיפול שקיבל
יש להוכיח כי קיים קשר סיבתי עובדתי, וכן משפטי בין הטיפול הרשלני אשר התבצע לבין הנזק אשר נגרם למטופל.

כיצד תובעים בגין רשלנות רפואית?
בכדי לתבוע בגין רשלנות רפואית יש צורך לפנות לשירותיו של עורך דין רשלנות רפואית מקצועי ומנוסה. עורך הדין יבחן את האם קיימים התנאים הרלוונטיים להגשת תביעה בגין רשלנות רפואית. חשוב להבין כי מדובר על תביעה שיכולה להתנהל לא מעט זמן שכן, יש צורך לבדוק את כל הנתונים הנוגעים לתביעה בצורה יסודית. הליך הבדיקה יכלול איסוף של כלל החומר הרפואי הנוגע לנושא, עיון מעמיק בחומר, התייעצות עם מומחה רפואי, החלטה על הגשת תביעה או אי הגשת תביעה. במקרה שבו מחליטים להגיש תביעה יש צורך לצרף לה חוות דעת רפואית, כאשר לא פעם יש צורך שחוות הדעת תוגש מטעם כמה מומחים רפואיים.

כיצד בוחרים עורך דין רשלנות רפואית?
חשוב לדעת כי עבור הגשת תביעת רשלנות רפואית בצורה הטובה ביותר, יש צורך לבחור בעורך דין רשלנות רפואית מקצועי ומנוסה בתחום. על כן, טרם אתם בוחרים את עורך הדין הרלוונטי לכם, הנה כמה דברים חשובים שיש לשים עליהם דגש: ראשית כל, יש לוודא כי מדובר על עורך דין אשר עוסק לא מעט שנים בתחום והתמודד עם מספר רב של תביעות כאלה. מעבר לכך, חשוב מאוד לבחור בעורך דין מומלץ, אשר לא מעט לקוחות בחרו בשירותיו ויכולים להעיד על השירות המקצועי שלו ועל ההצלחה שלו בתביעה אותה הגיש עבורם.

אם אתם מחפשים עורך דין רשלנות רפואית מקצועי ומנוסה, צרו קשר עם עו"ד שמואל קשיוב