רוצה להיות עורך דין? זאת הדרך שתעבור בדרך למטרה תמונה: pixabay

עורכי דין נהנים מעבודה מאתגרת ומספקת, מתדמית יוקרתית ובמקרים רבים, גם ממשכורות יפות (אשר רק הולכות וגדלות עם השנים). יחד עם זאת, הדרך למקצוע היא לא פשוטה וחשוב שכל מי שרוצה להיות עורך דין, יכיר ויבין את כל השלבים אותם הוא יצטרך לעבור בדרך להשגת המטרה

מעבר לכך, בהמשך הדרך, יעלה הצורך גם לקבל החלטות שונות – וקיימת חשיבות גבוהה להשקיע בכל החלטה שכזאת, מכיוון שגם היא תשפיע על העתיד התעסוקתי של מקבלה.

אז מהי היא בכלל עבודתו של עורך דין?

עורכי דין יכולים להתמחות במגוון רחב של תחומים ובין היתר: התחום האזרחי, הפלילי, העסקי ועוד..
עבודת עורך הדין יכולה להתבצע במשרד (עצמאי, שותפים או כשכיר) כאשר, במהלך העבודה הוא עתיד לצאת ללא מעט פגישות ובמקרים רבים גם נדרש להגיע לבתי משפט.

מהם התנאים להשתלבות בתחום?

בכדי לעובד כעורכי דין, יש צורך לעבור תהליך אשר כולל בין היתר את השלבים הבאים: יש לסיים בהצלחה תואר ראשון בתחום של לימודי משפטים באחד מהמוסדות להשכלה גבוהה.
יש להשלים ולסיים בהצלחה שנת התמחות במשרד עורכי דין. יש לעבור בהצלחה מבחנים חיצוניים אשר מבוצעים מטעמה של לשכת עורכי הדין. רק מי שיעבור בהצלחה את כל אותם השלבים, יוכל לקבל רישיון לעיסוק בתחום ולהתחיל לעבוד בתחום. כאמור, מדובר בדרך לא קצרה, אשר לכל אחת מהשלבים שהיא כוללת בתוכה יש חשיבות והשפעה על המשך הדרך.

איך מתקבלים ללימודי המשפטים?

ראשית כל, חשוב להיות מודעים לעובדה שתנאי הקבלה לכל מוסד לימודים אשר מציע את לימודי המשפטים יהיו שונים ממשנהו. יחד עם זאת, ברוב המקרים התנאים נחשבים לרוב מחמירים יחסית (לפחות בהשוואה למגוון של מסלולים נוספים) וכוללים בין היתר: ציון מינימאלי של 650 בבחינה הפסיכומטרית וציוני בגרות גבוהים. חשוב לדעת שישנם מוסדות לימוד אקדמאיים אשר מאפשרים קבלה למסלול הלימודים גם ללא ציון בחינה פסיכומטרית – זה בתנאי שממוצע הבגרויות של המעומדים יהיו גבוהים וינועו בין 90 ל-100.
בכל מקרה, כדאי לבדוק את הנושא הזה לפני שאתם מקבלים החלטה – ובמידת הצורך, מומלץ להשקיע את הזמן בשיפור הציון של הבחינה הפסיכומטרית, שיפור הבגרויות או אפילו הרשמה למכינה (במידה ומוסד הלימודים מאפשר זאת).

איך לבחור את תחום ההתמחות?

כמובן, שגם בחירת תחום ההתמחות תשפיע במידה רבה על העתיד המקצועי. בהליך בחירת התחום חשוב לשים דגש על פרמטרים כמו: תחומי עניין ומידת ההתאמה לתפקיד – לדוגמא, אם אתם בוחרים בתחום אשר מצריך גם ייצוג לקוחות בבית משפט, קיימת חשיבות גבוהה שתבדקו מול עצמכם אם יש לכם את התכונות המתאימות, הביטחון העצמי והיכולות לעשות זאת.
כמובן, שיש גם את העניין של החיבור לתחום – מי ששוקל לבחור בתחום הפלילי, חשוב שייקח בחשבון, שהוא יצטרך לייצג גם אשמים בעבירות פליליות חמורות וחשוב שהוא ישאל את עצמו אם הוא מוכן ויכול לעשות זאת. ככלל, ההמלצה היא להכיר תחילה לעומק את כל אחת מהאפשרויות.
לסיכום, יש לקחת בחשבון שהדרך לעיסוק בתחום המשפטים ולתואר "עורך דין" היא דרך לא קצרה אשר אורכת לרוב בין 4 ל-5 שנים. יחד עם זאת, בסיום הדרך, ניתן להתחיל ולעבוד בתחום וליהנות מכל היתרונות הרבים אותם הוא טומן בחובו. אז חשוב שתהיו מוכנים לצאת לאותה הדרך ולזכור שאתם אמורים לעבור את כל אחד משלבי הדרך בצורה הטובה ביותר בדרך למטרה. חשוב לציין, שיש אפשרות להירשם ללימודי משפטים ולא להמשיך את הדרך לעבר ההסמכה והרישיון לעבודה בעריכת דין.