זעם בפרקליטות: קנס נמוך ל"איכר מאבן יהודה" בית משפט השלום בנתניה | אתר הממשלה

גורמים בפרקליטות המדינה הביעו בשבוע שעבר זעם בשל ענישה מקלה מאוד כלפי עמי חצרוני - המנהל עסק למכירת פירות וירקות ומוצרים אחרים בכביש 553, בסמוך לתחנת הדלק, בשם "האיכר אבן יהודה"

השופט גיא אבנון בבית משפט השלום בנתניה ציין בגזר הדין כי עמי חצרוני, בנו והחברה שבבעלותו, ביצעו שימוש אסור במקרקעין בכך שהם משתמשים במבנה שנבנה ללא היתר על קרקע חקלאית בשימוש מסחרי כחנות לממכר פירות וירקות. התובעת, עו"ד איריס יערי, ביקשה להשית על הנאשמים קנסות כוללים בסך של 900 אלף ₪, וגם קנס יומי על כל יום בו ימשיכו להפעיל את החנות, בסך של 1,400 ₪, והכל יחד עם מאסר על תנאי.

הסנגור, עו"ד ד"ר ניסן שריפי, ציין כי מדובר בחקלאי פעיל שמכר גם תוצרת של חקלאים אחרים. כמו כן, ציין את היותו לוחם וקצין קרבי בשירותו הסדיר ובמילואים, אשר זכה לתעודת הוקרה והערכה, ולמרות שנקלע למצוקה כספית קשה עד לפשיטת רגל, הצליח להשתקם כלכלית.

ד"ר שריפי ביקש כי הקנס שיוטל על הנאשמים לא יעלה על 10,000 שקלים ושינתנו מספר חודשים להסדיר תכנונית את המבנה והפעילות בו.
כאמור, השופט אבנון קיבל את רוב טענותיו של ד"ר שריפי, והשית קנסות נמוכים על הנאשמים: על החברה הוטל לשלם קנס בסך 25,000 ₪ ועל בעלי העסק, עמי חצרוני ובנו הוטל קנס בסך של 12,500 ש"ח בלבד.

גורמים בפרקליטות מסרו כי יגישו ערעור על גזר הדין.