תמונה | freepik שינוי קריירה באמצע החיים - זה אפשרי תמונה | freepik

לפעמים זה מרגיש שהצלחה נמדדת בגיל, ושאם לא הצלחתם לממש את עצמכם מבחינת הקריירה עד גיל 30, יהיה עליכם לבלוע את הרוק ולהשלים עם כך שכנראה כבר לא תצליחו. אבל בפועל, המחשבה הזאת לא יכולה להיות יותר רחוקה מהאמת, והאמת היא, שאתם יכולים לעשות שינוי קריירה גם באמצע החיים, ולהתחיל להגשים את החלומות שלכם

תמונה | freepik

אתם צריכים לעבוד בעבודה שמשמחת אתכם עד שאתם נושמים את נשימתכם האחרונה. ואין שום סיבה שלא תוכלו לעבוד בעבודה שמלהיבה אתכם, רק משום שהגעתם לגיל מסוים. הרעיון שעליכם להישאר תקועים בעבודה שלא גורמת לכם אושר לנצח, בלי שום תקווה לשינוי, הוא מוטעה. ועל אף ששינוי עשוי להיות מאיים (וזה מובן) אם תעקבו אחר הטיפים הבאים, תראו ששינוי קריירה באמצע החיים אינו כל כך מפחיד, או קשה, כמו שאתם אולי חושבים.

שנו את הלך הרוח שלכם

לפני שאתם יוזמים שינוי עליכם לשנות את הלך הרוח שלכם ולהתגבר על הפחד שמעכב אתכם. אנשים רבים פוחדים לעשות שינוי קריירה באמצע החיים כי הם מרגישים שלא נותר להם מספיק זמן או שיש להם אחריות משפחתית או מחויבות כספית ושלל מחשבות שמונעות מהם לעשות שינוי. אבל אם אתם רוצים לעשות שינוי חיובי בחייכם, עליכם לשנות את הלך הרוח הזה עוד היום כדי להתקדם.

אחת הפעולות שתוכלו לעשות היא לתת שם לפחד שלכם. בצעו הערכה עצמית ואתרו את הפחד המדויק שלכם – פחד מכישלון, פחד מאי יציבות כלכלית, פחד ממבוכה. פשוט הגדירו את הפחד שלכם והתבוננו בו כשהוא כתוב לכם על הנייר בשחור על גבי לבן.
אל תתעלמו מהפחד או תדחקו אותו לפינה חשוכה, פשוט טפלו בו כדי שהוא לעולם לא ישתק אתכם.

גלו מה אתם רוצים לעשות

המטרה היא למצוא תחום עיסוק שמעורר בכם התלהבות כדי שלא תסיימו שוב בעבודה שאתם פשוט לא אוהבים.
כדי לגלות מה אתם רוצים לעשות עליכם לשאול את עצמכם סדרה של שאלות, כמו למשל:
• מה הכישרונות הטבעיים שלי?
• אילו מהכישרונות שלי גורמים לי אנרגיה וגורמים לי להרגיש חיות?
• עם אילו סוג של אנשים ארצה לעבוד?
• כיצד אוכל לעזור לאנשים הללו?
כאשר אתם מהרהרים בשאלות הללו תבחינו בדפוסים שחוזרים על עצמם. דפוסים אלו חשובים כי הם יכולים לעזור לכם להבין מה עבודת החלומות שלכם.
ברגע שיש לכם מושג לגבי סוג העבודה שיכולה להתאים לכם, החלו לחקור באילו תחומים של התעשייה תוכלו לבצע את העבודה הזאת ואם אתם מרגישים שחסרים לכם כישורים או מיומנויות, תמיד תוכלו לקחת קורס או להתחיל ללמוד. ללמוד אפשר להתחיל בכל גיל!

עבדו עם מאמן עסקי לשינוי קריירה

כדי להגשים את החלום לא פעם צריך עזרה וליווי. מאמן לשינוי קריירה יכול לעזור לכם במידה רבה לחשוב אתכם על תכנית, ובעיקר לגרום לכם להרגיש שאינכם לבד בתהליך. באמצעות ליווי מקצועי, התמדה וסבלנות, תוכלו לעשות זאת. זכרו שאף פעם לא מאוחר מדי להתחיל מחדש ויש בכם את כל מה שנדרש כדי לעשות שינוי קריירה!