תמונה | freepik מה השגעון סביב מצעי כותנה מצרית? תמונה | freepik

מצעים מכותנה מצרית נחשבים לשיא היוקרה והסטייל. הם מוערכים בזכות העמידות, החוזק, הרכות והאווריריות שלהם, יתרונות אשר נובעים מהתכונות הייחודיות של הכותנה המצרית עצמה

תמונה | freepik

בעשורים האחרונים, הכותנה המצרית צברה יותר ויותר מוניטין כסוג הכותנה הטוב ביותר בעולם, בזכות המאפיינים המעולים שלה, מה שמיקם את המצעים המיוצרים מכותנה מצרית, כאיכותיים ביותר שישנם.

הכותנה המצרית לא זכתה למוניטין כזה ללא סיבה, אין ספק שזו הכותנה המשובחת ביותר שיש בעולם, עם סיבים ארוכים, ישרים וחזקים שהופכים את הבדים גם לחזקים ועמידים יותר, ובעלי יכולת גבוהה לספוג נוזלים. כתוצאה מכך, הצבעים של הבדים שמיוצרים מכותנה מצרית עמוקים, בהירים ועמידים יותר. בנוסף, הרכות של הכותנה המצרית מיוחדת במינה ואינה מרגישה כמו שום דבר אחר שהכרתם, אלא אם כן אתם נוהגים לישון במלונות יוקרה.

הייפ שיווקי או הזהב הלבן של מצרים?
יש ויכוחים בשאלה האם השיגעון סביב מצעי כותנה הוא רק שיווקי או שבאמת מדובר בכותנה משובחת ובמצעים כל כך איכותיים? אנו כאן כדי להסביר מדוע מה הופך מצעים מכותנה מצרית לכל כך פופולריים ומיוחדים.

נתחיל עם חוטים ואריגה

אחד הדברים שחשוב לשים לב אליהם כאשר קונים מצעים הוא ספירת החוטים, שנקבעת לפי כמה חוטים ניתן לספור בתוך אינץ' רבוע של בד. למשל אם טווים 100 חוטים לרוחב, ו- 100 חוטים לאורך, אז נוצר בד שעשוי מ- 200 חוטים לאינץ'. לעומת זאת, אם מסובבים 3 חוטים יחד לכדי חוט אחד, סופרים את שלושת החוטים בנפרד, כך שבפועל נוצר בד של 600 חוטים לאינץ'. ספירת החוטים מהווה תנאי חשוב, אך לא הכי חשוב. עליכם לקחת בחשבון גם את סוג האריגה, איכות החוט ומקור הסיבים.
האם ספירת חוטים גבוהה אומרת איכות טובה יותר?
לא בהכרח. לפעמים המצעים מיוצרים מחוטים שאינם עדינים, וכתוצאה מכך הבד יהיה נוקשה ועבה יותר. שימוש בחוטים עדינים יותר מוביל למצעים איכותיים, רכים וחלקים הרבה יותר משמעותית.
ומה כל כך מיוחד בסיבים של כותנה מצרית?
כותנה מצרית גדלה במצרים, שם האדמה פורייה והאקלים הייחודי עוזרים לצמח הכותנה לצמוח לאט יותר במשך זמן רב יותר ולפתח סיבים עדינים במיוחד, שמשמשים ליצירת מוצרי הטקסטיל היוקרתיים בעולם. מעבר לכך הכותנה נקטפת בקטיף ידני שמבטיח שלא יופעל לחץ על הסיבים, מה שמשאיר אותם ארוכים ישרים ושלמים.
האם כותנה מצרית שווה את ההשקעה?
הכותנה המצרית בהחלט יוצאת דופן בזכות סיבים ארוכים במיוחד שקוטרם קטן יותר מכותנה רגילה. מהסיבים הארוכים והעדינים יוצרים חוטים דקיקים וחלקים, ובד ממש חלק ורך לאחר האריגה. מצעים מכותנה מצרית בעלי תכונות ויסות טמפרטורה טבעיות כך שהם יאפשרו לכם לישון טוב יותר בלילה ולהתעורר רעננים הרבה יותר. בנוסף, בחודשים הקרירים יותר הכותנה לוכדת את חום הגוף, מעבירה אותו בחזרה אליכם ושומרת על חמימות ונעימות לאורך כל הלילה.
האם מצעי כותנה מצרית מחזיקים מעמד זמן רב יותר מכותנה רגילה?
כותנה מצרית חזקה יותר מכותנה רגילה ולכן עמידה יותר הודות לסיבים הארוכים שצמחי הכותנה המצרית מייצרים. אז למרות שמדובר בהשקעה מעט גדולה יותר, זאת השקעה משתלמת מכיוון שהמצעים יחזיקו מעמד לאורך זמן רב יותר. מלבד ידידותיות לכיס, מצעים אלו ידידותיים גם לכדור הארץ, כי ככל שנקנה פחות כך תהיה פחות פסולת.
מדוע הכותנה המצרית יקרה יותר?
כותנה מצרית יקרה יותר בזכות איכות הסיבים, וגם בשל תהליך האריגה. מצעים אחרים יכולים להיות יותר זולים לצרכן מכיוון שתהליך הייצור שלהם מהיר יותר ופחות יקר לייצור. הסיבה לכך היא שהסיבים אינם מיושרים או מסורקים לאורך התהליך. כותנה מצרים עוברת תהליך של סירוק מה שתורם לאיכותה, מכיוון שבתהליך זה מסירים את הסיבים הקצרים והמחוספסים יותר, וכתוצאה מכך נוצרים חוטים חלקים וארוכים ולבסוף – בד רך חלק.
דבר נוסף שהופך אותה ליוקרתית הוא הקטיף. כותנה מצרית נקטפת ביד ולא על ידי מכונה, וזו הסיבה שהתהליך אורך יותר זמן. יחד עם זאת, כתוצאה מהקטיף הידני הסיבים ישרים, ארוכים ורכים יותר. מכיוון שהסיבים ארוכים ועדינים יותר ניתן לשזור יותר חוטים פר אינץ' וליצור גימור עדין יותר, כך שהבד הסופי יהיה רך וגמיש, ובמקביל חזק ועמיד יותר בפני לחץ.

ולסיכום,
מצעים שמיוצרים מכותנה מצרית רכים יותר, עדינים יותר והם יחזיקו מעמד לאורך זמן רב יותר לעומת כל סוג של כותנה אחרת, לכן שווה להשקיע מעט יותר ולקבל תמורה גבוהה עבור ההשקעה.