תמונה | freepik אבן קיסר יתרונות וחסרונות שצריך להכיר לפני שרוכשים תמונה | freepik

תושבי נתניה או אחת מהערים הסמוכות? מאוד יכול להיות כי תחפשו בשלב כזה או אחר קורס מומלץ למסחר בשוק ההון. מסחר בשוק ההון יכול לאפשר לכם להרוויח סכומי כסף גדולים בזמן שאתם מנהלים שגרת חיים רגילה

תמונה | freepik

אם אתם עומדים לפני רכישת שיש למטבח כמעט בטוח שאתם שוקלים מגוון חלופות כשאחת מהן היא אבן קיסר. וכמו במקרים רבים ולאור החלופות השונות (ויש המון), נשאלת השאלה האם כדאי לרכוש אבן קיסר והאם יש סוגים ומשטחים אחרים שיכולים להוות תחליף טוב יותר.
כדי לענות על השאלה פנינו את צוות ׳שיש אלחי׳ על מנת להבין האם אבן קיסר שומרת על מקומה כמותג מוביל אל מול מתחרים מעולים ורעבים שצצו בשנים האחרונות.

מה מיוחד באבן קיסר?

חברת אבן קיסר היא חברה ישראלית שמייצרת שיש למטבחים כבר עשרות שנים ועושה את זה בהצלחה לא רק בישראל אלא בעולם כולו.
כמו מרבית המשטחים שמשווקים כיום, לא מדובר בשיש טבעי שנחצב מהאדמה אלא במשטחים דמויי שיש.
אל תתנו למשפט האחרון להבהיל אתכם מהסיבה שכמעט כל המשטחים שנמכרים היום אינם עשויים אבן טבעית.
יש לזה חסרונות אך גם הרבה יתרונות. אולי זאת לא אבן שיש שיצאה עכשיו מהאדמה אך היכולת לייצר משטח בתנאי מפעל מביאה לכך שאבן קיסר כולל עשרות דגמים שונים בקטלוג ענק שמתחדש בכל שנה כך שמבחינת הנראות בהחלט מדובר בעניין חיובי למדי.
מעבר לכך היכולת לייצר משטח בשליטה מלאה מביא לכך שניתן לעבד את החומר ולהפוך אותו לכזה שמתאים לעבודה במטבח לא רק מבחינת נראות אלא גם מבחינת עמידות.
בסופו של דבר המטבח והשיש נראים אולי אלגנטיים אך הם חייבים להיות קשוחים מאוד ולעמוד בתנאי שחיקה של מים, חום, שריטות, לכלוך ועוד. אבן קיסר עושה את זה באופן טוב מאוד ולא בכדי מדובר בסוג המשטח הנפוץ במטבחים בישראל בפער משמעותי.

האתגרים של אבן קיסר מול המתחרים

אז אמרנו שלאבן קיסר יש הרבה יתרונות שהביאו אותו להיות השיש הנפוץ בישראל אז איפה הבעיה? התשובה היא במתחרים או לפחות בחלקם וכאן מגיע סיפור מעניין במיוחד.
אבן קיסר נודעת בזכות משטחי הקוורץ שלה שנחשבים לטובים מאוד אבל בשנים האחרונות חדרו לישראל מותגים חדשים שמייצרים משטחי פורצלן שמתעתד להציג יכולות טובות עוד יותר.
איך היכולות האלה באות לידי ביטוי? בעמידות גבוהה יותר לחום, לשריטות וללכלוך.
לדוגמה, ישנם משטחי פורצלן שמציגים עמידות כמעט מוחלטת לחום כך שאתם יכולים להניח על המשטח חפצים לוהטים בלי בעיה ובלי כלי עזר.
הדבר נכון גם בעמידות לשריטות וליכולת שלכם לקצוץ מזון על המשטח של הפורצלן בלי קרש חיתוך.
תוסיפו לזה את העמידות הגבוהה של פורצלן לחומרי ניקוי ואת היכולת לדחות כתמים ותבינו שפורצלן מאתגר את אבן קיסר בכל המובנים.
לפני שנמשיך חשוב להדגיש שלא כל משטח פורצלן מתעלה על אבן קיסר קוורץ ואם כבר בוחרים בפורצלן, חשוב ללכת על יצרן מוכר שהאיכויות שלו מוכרות ומוכחות.
כמו כן חשוב לזכור שמשטחי פורצלן איכותיים עולים יותר מאבן קיסר קוורץ כך שצריך לשקול את העניין בכובד ראש.

הפתרון של אבן קיסר

אז מה עושים אבן קיסר לאור האתגר שנוצר? מצטרפים אל היצרנים המובילים שמייצרים פורצלן ומתחילים לייצר ולשווק משטחי פורצלן איכותיים בעצמם.
זאת אחת הסיבות לכך שכפי שבוודאי שמתם לב קיימים הבדלים משמעותיים במחיר של דגמי אבן קיסר שונים. חלק מהדגמים עשויים קוורץ וחלק פורצלן שיהיה יקר יותר בדרך כלל.
בשורה התחתונה, כיום אבן קיסר פונים עם שלל משטחים שפונים לכל צורך ולכל כיס אך לפני שנסיים ברצוננו להדגיש שמשטחי קוורץ של אבן קיסר יתאימו כמעט לכל מטבח ולכל צורך ואף על פי האיכויות המשופרות שבאים עם הפורצלן, תוספת המחיר לא תמיד שווה את זה.