תמונה | depositphotos מה חשוב לדעת לפני בדיקת MRI? תמונה | depositphotos

בדיקת MRI היא אחת מהבדיקות השכיחות ביותר שמבוצעות נכון להיום. הבדיקה הזאת מאפשרת לרופא לקבל תמונה של פנים הגוף מבלי לבצע פעולות פולשניות. אחרי בדיקה מקיפה שכזאת יהיה אפשר להחליט על הטיפול האידיאלי עבור כל מטופל

תמונה | depositphotos

אז מה אתם צריכים לדעת לפני שאתם מבצעים בדיקה שכזאת? הרי כמו שהבנתם הבדיקה הזאת מביאה איתה חשיבות קריטית להמשך הדרך. על מנת שתוכלו לקבל את הטיפול הראוי יהיה עליכם לעבור את הבדיקה הספציפית הזאת. ריכזנו עבורכם את כל מה שאתם צריכים לדעת טרם הבדיקה עצמה.

תדאגו לקבוע תור מראש

כל מי שניסה כבר לקבוע תור לבדיקת MRI יודע בדיוק על מה מדובר. ההמתנה לבדיקות MRI היא לא קצרה, יש כאלה שממתינים גם מספר לא קטן של שבועות. לכן אנו מציעים לכם לקבוע את הבדיקה מוקדם ככל האפשר על מנת לתפוס תור בתקופה הקרובה. תוכלו גם תמיד להתקשר למעבדה על מנת לנסות לבדוק האם התפנו תורים. ככל שתהיו יותר אסרטיביים עם העניין של התור, כך תוכלו להשלים את הבדיקה במהירות. מי שינוח על זרי הדפנה עלול למצוא את עצמו במצב שבו לא יהיה לו תור פנוי בשבועות הקרובים.

כיצד מרגישים בזמן הבדיקה?

יש כאלה שחוששים מאוד לפני שהם מגיעים לבצע בדיקת MRI. חשוב להדגיש כי הבדיקה עצמה היא לא בדיקה פולשנית, ולכן היא גם לא בדיקה קובעת. הבדיקה מצריכה מהמטופל לשבת בתוך מכשיר שנראה מאיים, אך הוא לא אמור להטריד אתכם. התחושה היחידה שאפשר להרגיש היא תחושת חוסר נוחות בגלל הישיבה המרובה. למעט התחושה הזאת לא אמורות להיות לכם תחושות מיוחדות. אך תזכרו כי המטרה היא שתוכלו לקבל את הטיפול הטוב ביותר מיד לאחר הבדיקה.

איך תכינו את עצמכם לבדיקה?

מוטב כי תתייעצו עם הרופא שהפנה אתכם לבדיקה על מנת שתגיעו אליה מוכנים. תתלבשו בבגדים נוחים על מנת שתחושת אי הנוחות לא תהיה משמעותית בגלל הלבוש. בנוסף תשאירו את כל התכשיטים בבית ביחד עם כל הדברים האחרים שעלולים לשבש את המכונה. מתקדמת ככל שתהיה, המכונה עדיין יכולה להשתבש מכל דבר קטן. לא תרצו למצוא את עצמכם במצב שבו תצטרכו לבצע בדיקת MRI נוספת בגלל טעות שלכם. מי שסובל מקור יכול להביא איתו גם ג'קט על מנת לנסות למנוע את חוסר הנוחות בבדיקה. אתם מכירים את עצמכם בצורה הכי טובה ולכן תדעו כיצד יהיה לכם אידיאלי להתלבש.

האם יש דרך למנוע את חוסר הנוחות?

לצערכם בדיקת MRI היא בדיקה לא נוחה, את זה כל מי שעבר את הבדיקה יודע. כמעט ולא תוכלו לבצע פעולות שיפחיתו את תחושת חוסר הנוחות המגיעה ביחד עם הבדיקה. אך תוכלו לשאול את הטכנאי שאלות על מנת שתוכלו להכין את עצמכם בצורה טובה. תוודאו כמה זמן הולכת להתבצע הבדיקה ומה אתם צריכים לעשות במהלכה. על ידי שאילת שאלות תוכלו להסיר את הערפל שעשוי לגרום לכם להרגיש לא בנוח. לעיתים חוסר הוודאות היא זאת שמביאה איתה בין היתר גם לאי נוחות. לכן תרגישו בנוח לשאול את כל השאלות שמעסיקות אתכם טרם הבדיקה עצמה.