תלושי מזון חלוקת תלושי מזון לתושבי נתניה תלושי מזון

כבר בתורה קיימת ההכרה כי תמיד יהיו אנשים הזקוקים לתמיכה כלכלית, וכאלה שיוכלו לתת ככתוב: "כִּי לֹא יֶחְדַּל אֶבְיוֹן מִקֶּרֶב הָאָרֶץ עַל כֵּן אָנֹכִי מְצַוְּךָ לֵאמֹר פָּתֹחַ תִּפְתַּח אֶת יָדְךָ לְאָחִיךָ לַעֲנִיֶּךָ וּלְאֶבְיֹנְךָ בְּאַרְצֶךָ". (דברים טו' 11)

תלושי מזון 

החברה היהודית-ישראלית מרבה לתרום ולתמוך, זהו כוחה, זהו היופי שלנו. בתוך ביתנו שבנתניה, יושבת אחת האגודות, התורמת כל השנה ובמיוחד בחגים והיא "האגודה לטיפוח חברה ותרבות, מורשת יהודי תימן". האגודה בשקט ובצניעות מחלקת לכבוד ראש השנה (ופסח) תלושי מזון. השנה חולקו התלושים לכ-700 משפחות נזקקות, ברוכות ילדים, חד הוריות ובודדים בכל רחבי הארץ' בהם גם לתושבי נתניה. במכתב שצורף לתלושים כותב ד"ר יגאל בן שלום, נשיא האגודה, את המילים החמות הבאות: "לצערנו גם השנה עוברת מחלת הקורונה ופוגעת במשפחות רבות בישראל. בנוסף לפגיעה הבריאותית, אנו עדים לפגיעה קשה בפרנסה של המשפחות. עובדה זו מגבירה את הצורך לעזרה הדדית, תמיכה וסיוע כלכלי דווקא לקראת ראש השנה. תווי הקניה המצורפים למכתב זה יאפשרו לכם לקנות צרכי החג ויסייעו לכם לחגוג את חגי תשרי כהלכתם".

את התמיכה הכלכלית מעניקה האגודה לא רק למשפחות נזקקות מהעדה התימנית אלא מכלל ישראל. העירייה ו/או הרשות המקומית מאתרות את המשפחות ומעבירות את הרשימה לאגודה. כמו כן תומכת האגודה במלגות לסטודנטים.

"יחד שבטי ישראל"

האגודה הינה מפעל חיים שהגה, יצר ופיתח עובדיה בן שלום לפני למעלה מ-50 שנה בנתניה. בנו יגאל ממשיך את דרכו ומפתח את האגודה בהתאם למציאות המתפתחת. עובדיה האמין שתרבויות שונות של בני קהילות ישראל חייבות לשכון זו בצד זו ולא זו במקום זו, ואכן מטרות האגודה משמרות, מטפחות ומאדירות מחד, את התרבות התימנית, ומעצימות מאידך פעילויות ושיתופי פעולה ותמיכה בעדות אחרות. המטרה העיקרית היא: להעצים פעילות ברוח של ייחודיות, אחדות וחיזוק הערבות ההדדית מתוך החזון של "יחד שבטי ישראל". פעולות האגודה חובקות עולם ומלואו כאמנות על גווניה, תיעוד ומחקר, לימוד והוראה והעמקת הגאווה של צעירי העדה במקורותיהם.
מרכז האגודה נמצא במרכז העיר נתניה ולה סניפים בכל רחבי הארץ. בכיכר העצמאות ישנו מוזיאון פעיל המציג את ההיסטוריה של יהודי תימן, ופריטים אתנוגרפיים הקשורים לתרבותם של יהודי תימן. ראוי לביקור ולסיור.