צילום: 123rf טיפים להזמנת ביובית בנתניה שחובה להכיר צילום: 123rf

תקלות ובעיות עם מערכת הביוב הוא עניין שכיח בנתניה ואם מוסיפים לכל המקרים האלה גם את שירותי הביובית התקופתיים שבעלי עסקים בעיר זקוקים להם על בסיס קבוע, מתקבלת תמונה שבה הביקוש לשירותי ביובית בעיר גבוה במיוחד ועל פי הערכות מדובר במאות קריאות (ולעתים יותר) מדי חודש של בעלי בתים פרטיים, וועדי בתים, חברות אחזקה ובעלי עסקים שזקוקים לשירותי ביובית אם לטיפול בבעיה שנוצרה או כדי לתחזק מערכת כזאת או אחרת


צילום: 123r

למרות ששירותי ביובית הן עניין נפוץ, רבים אינם מודעים למספר נקודות חשובות שיכולות לעשות את ההבדל בין הזמנת ביובית במחיר יקר וטיפול לא מוצלח, לבין פתרון מושלם של התקלה ומענה לצורך באופן משביע רצון ובמחיר הוגן.
לפניכם טיפים ודגשים שנכתבו בשיתוף 'המרכז לשירותי ביובית' המציע שירותי ביובית בעשרות ערים וישובים וגם בנתניה, הן לבעלי עסקים והן לוועדי בתים ובעלי בתים פרטיים.
אנו סבורים שיישום הטיפים שלפניכם יסייע לכם להוזיל את עלויות הזמנת הביובית ולפתור כל תקלה באופן יסודי.

מה זה ביובית?

מרבית האנשים מכירים את המשאית המשונה שמורכבת ממיכל וצינורות שיוצאים מכל עבר אך ביובית היא הרבה יותר מכך.
למעשה יש כמה סוגים של ביובית שמותאמים לפי אופי התקלה והמיקום שלה. לדוגמה, אם צריך לשאוב ביוב מבור עמוק במיוחד נצטרך משאית ביובית גדולה בעוד שאם מדובר בפתיחת סתימת ביוב בחניון נמוך, נצטרך להזמין ביובית נמוכה שיכולה להגיע אל המקום ולבצע את העבודה.
מעבר לכך שירותי ביובית כבר מזמן אינם מסתכמים רק בשאיבות או פתיחת סתימות ומגוון השירותים נע בין פעולות פשוטות כמו שטיפת קווים ויכול להגיע לשירותים מורכבים כמו צילום קווי ביוב ואפילו שיקום ותיקון צינורות בלי הרס.
לכן חשוב מאוד להתאים את סוג החברה שאתם פונים אליה לסוג התקלה, ואם מדובר בעניין מורכב או שדורש כלים מיוחדים, חשוב לפנות לקבלן ביוב בעל הידע והניסיון הדרושים שערוך לתפעול התקלה.

מתי צריך ביובית?

מספר התרחישים של הזמנת ביובית גדול כמו מגוון התקלות שיכולות להיות בביוב.
יש ריח רע מצנרת הביוב? שטיפת קווים בלחץ מים יכולה לספק פתרון מהיר וזול ולמנוע סתימה עתידית.
הביוב מוצף? שאיבה שלו ופתיחה בלחץ מים של הסתימה יכול להיות השירות שאתם זקוקים לו.
בעלי עסק שצריכים לפנות מפריד שומנים על בסיס תקופתי? ביובית היא הכלי שאתם צריכים להזמין.
יש עוד מגוון מקרים נפוצים שכוללים בין היתר פתיחת סתימת שורשים, צילום קווי ביוב לצורך אבחון או כדי להגיש טופס אכלוס (טופס 4) בבתים חדשים ועוד מקרים שונים עם דרגות מורכבות שונות כשהמשותף לכולם הוא הצורך להזמין ביובית באופן שקול ואחראי מהסיבה שאם לא תעשו כן, אתם עלולים למצוא את עצמכם משלמים מחירים יקרים ולעתים מתמודדים עם תקלות חוזרות ונשנות.

דגשים להזמנת ביובית

הזמנת ביובית בנתניה ובכלל היא לא עניין של מה בכך שמסתכם בהרמת טלפון וסגירת מחיר מפני שלאופן שבו תזמינו ביובית יש כאמור השלכות על אופן הטיפול בבעיה והמחיר שתשלמו.
עקבו אחרי הטיפים הבאים ותבטיחו תוצאות גדולות במחירים קטנים ככל שניתן.
1. מתי מזמינים ביובית?
אנחנו מבינים שלעתים קרובות אין לכם ברירה וחייבים ביובית כאן ועכשיו, אך קחו בחשבון שהזמנת ביובית מחוץ לשעות הפעילות מייקרת את המחיר באופן ניכר. הדבר נכון לשעות הערב, הלילה סופי שבוע וחגים.
אם העניין סובל דיחוי כדאי להמתין עם ההזמנה לשעות הפעילות ולחסוך מאות שקלים ואפילו אלפים.
2. הזמינו ביובית בנתניה
למרחק הנסיעה יש השלכות על העלויות שתצטרכו לשלם ולכן מומלץ להזמין מפעיל ביובית קרוב ככל שניתן ובנתניה לא חסרים כאלה.
3. בחרו קבלן ביוב מתאים
כפי שציינו מוקדם יותר, חשוב להתאים את קבלן הביוב אל התקלה ולבחור במי שערוך לבצע את העבודה הן מבחינת הרכבים (גדולים או קטנים) והן מבחינת הכלים שעומדים לרשותו.
4. הימנעו מהזמנת אינסטלטור
בעיות ביוב מצריכות ביובית וכדאי שאתם תזמינו אותה באופן ישיר ולא באמצעות אינסטלטור שיעשה את זה וידרוש כסף עבור הביקור שלו.
5. העדיפו פתרון יסודי על פני מהיר
פתרונות זמניים הם רעה חולה בענף הביובית. אנשים רבים שנתקלים בבעיה רוצים לפתור אותה מהר ככל שניתן ולעתים זה בא על חשבון האיכות. יש סתימת ביוב? אתם צריכים להבין מה הגורם ולטפל בו באופן יסודי שאם לא כן התקלות ימשיכו בעתיד.
6. בחרות קבלן ביובית מומלץ ואמין
הזמנת מפעיל ביובית אמין הוא תנאי הכרחי מפני שהמלצות וחוות דעת חיוביות מעידות על כך שלפניכם בעל מקצוע ישר, מקצועי ואמין וזה בדיוק מה שאתם צריכים כשמדובר בתקלות סבוכות שיכולות להיות יקרות.
7. השוו הצעות מחיר
מומלץ להשוות מספר הצעות מחיר. כשהעלות היא זולה (כמו פתיחת סתימת ביוב) מספיק שתי הצעות אך אם מדובר בעבודה מורכבת, כדאי לאסוף 3 הצעות עד 5.
יש לכם תקלה בביוב? בלי לחץ. עקבו אחרי הדגשים ותוכלו להזמין ביובית בנתניה ולהבטיח פתרון מקצועי במחיר הוגן.