צילום: freepik היתר בניה במהירות עם מרובעים צילום: freepik

הבירוקרטיה הישראלית לא פעם מתגלה כתהליך בלתי אפשרי, סיטואציה מייאשת לעיתים עד דמעות. כאשר מעוניינים להרחיב את הבית, לבנות בניין חדש או דירה חדשה נתקלים שוב ושוב במערכת בירוקרטית מיושנת, איטית ומסורבלת

צילום: freepik

היתר בניה הוא תהליך הכרחי,שכן מדינת ישראל, כשאר מדינות העולם המערבי לא יכולה להרשות לעצמה שכל אזרח יבנה איך שהוא רוצה את ביתו. לא רק שמדובר על פעולה מסוכנת, שכן לא פעם תהליך בניה הוא תהליך המוביל לסיטואציות מסוכנות שעלולות ממש לפגוע בחיי אדם בסופו של דבר, אלא שתכנון עירוני ומוניציפאלי הם דבר חשוב ליצירה של סביבה נעימה לכל דיירי העיר והמדינה.

אמנם מדובר על תהליך חשוב, אבל אין כל ספק כי כאשר מגיע האזרח הפרטי להתמודד עם המערכת הבירוקרטית הישראלית, התסכול עלול להיות לא קטן. לכן אנחנו, מרובעים, שמנו לנו למטרה לעזור לכם לעבור את התהליך הזה, של הוצאת האישורים הנדרשים, בצורה הטובה ביותר האפשרית עבורכם.
אנחנו, ביחד אתכם, נייצר חוויה מאפשרת שתתן לכם את הזכות לבנות בשטח שלכם כפי שתמיד חלמתם.

באלו מקרים יש להוציא היתר בניה?

היתר בניה הוא אישור אותו יש להוציא במקרים בהם דיירים לא מבצעים שינויים אסטתים בלבד בתוך החלל הפרטי שלהם. כלומר, במידה ואתם מעוניינים להרחיב את המטבח על פני הסלון, על פניו אינכם מחוייבים בהוצאה של היתר בניה. אבל, במקרים הבאים המפורטים להלן, אתם מחוייבים להוציא היתר בניה מסודר על אחת כמה וכמה.
- במקרה בו אתם מעוניינים להוסיף חדר ממ"'ד לבית, כזה שלא היה לכתחילה.
- הוספה של קומה שניה
- מרפסת
- הוספה של בריכה, תוספת חניה, גדר בנויה.
- בכל מקרה של בניה חדשה בשטח שלכם.

מה יבקשו מכם לאורך התהליך של הוצאת היתר בניה?

במסגרת התהליך של הוצאת היתר בניה עם חברת מרובעים יבקשו מכם להראות קודם כל כי השטח רשום על שמכם בטאבו. במידה ומדובר על הדירה שלכם לא צריכה כמובן להיות כל בעיה, הדברים עלולים להפוך מורכבים יותר כאשר מדובר על בניה חדשה לחלוטין, אבל גם במקרה הזה, בדרך כלל מדובר על אישור בירוקרטי כמעט טכני.
לאחר מכן יבקשו לראות את התכנית אותה הכנתם ביחד עם אדריכל או מהנדס מורשה. יבקשו לראות כי מדובר על תוספת בניה מתוכננת היטב, כזו ששומרת על בטיחותם של הדיירים מההתחלה ועד הסוף. לא פעם יבקשו מכם לבצע תיקונים שונים בהתאם להנחיות משרד הבינוי והשיכון, מכבי אש וחברת החשמל.
לאחר מכן יבצעו בדיקה כוללת הבוחנת האם תוספת הבניה שלכם מתאימה לנוף המגורים שלכם. ישנן ערים בהן אסור לבנות מעל קומה מסוימת, במקרים אחרים הוספה של מרפסת עלולה לפגוע בנוף. כל רשות מוניציפאלית מתנהלת אחרת במישור הזה.