ד"ר שוורץ אנשים טובים באמצע הדרך -  ד"ר שוורץ ד"ר שוורץ

לפני מספר חודשים פניתי לדובי שוורץ, רופא השיניים שלי, בשאלה האם יוכל לשפר את חייה ולטפל בשיניה של אישה שלא יכולה לשלם עבור הטיפולים המורכבים להם זקוקה. לא ציפיתי לתגובתו החיובית והמהירה. ליוויתי אותה לטיפול בפעם הראשונה מכיון שהיא רעדה מפחד. לאחר מכן לא הייתי צריכה לתמוך בה, זאת עשה דובי יחד עם כל אנשי הצוות במרפאה

ד"ר שוורץ

המרפאה בבעלותם של סנונית ודובי שוורץ נמצאת במרכז המסחרי בפולג. הם התחילו בצוות מצומצם ועם התפתחותו של האיזור והקמת עיר ימים, התפתחה גם המרפאה. צוות הרופאים והעובדים גדל והמרפאה שוקקת חיים כל היום.
היענותו של דובי נגעה מאד ללבי והחלטתי לשמוע ממנו על חייו ועל מה שמניע אותו לעזור לאחרים.
ספר לי על ילדותך אומצתי כמעט בגיל אפס. הורי המאמצים היו ממקימי מושב "אודים" שהוקם ב-1948 בדרום נתניה על ידי ניצולי שואה. אמי, שהייתה וסבלה לא מעט במחנה "ברגן בלזן" לא יכלה להביא ילדים והורי החליטו לאמץ ילד. הם הופנו לבית היתומים בו שהיתי מספר חודשים ולמזלי בחרו בי. בחירה זו השפיעה על ילדותי, שעברה עלי בתוך משפחה אוהבת ומקסימה, ועל כל חיי. בצבא שירתתי בשיריון והייתי מפקד טנק. המשכתי עם הצוות שלי גם במילואים.
למה כדאי לבוא לטיפול אליך? בעיקר בגלל הפָּן האנושי. אני מאמין באנרגיות חיוביות בטיפול ולכן היחס שלי למטופלים הוא בלתי אמצעי. מטופל שסומך עלי מכניס אף הוא אנרגיה חיובית והוא מקבל את הטיפול הטוב ביותר שאני יכול לתת לו. אני משוכנע שגם אם יש תקלות בדרך, הכל יסתדר בסוף, בזכות האמון שהמטופל נותן בי. יחד עם זה אני משתדל לנסוע בעולם ולהכיר את החידושים האחרונים במקצוע.
מדוע נענית לבקשתי לעזור לאישה שהפניתי אליך למרות שידעת שמדובר בעלות גבוהה? אני שייך לארגון "הבונים החופשיים", ארגון המאמין באחוות אחים, עזרה ואמת. אחת מאמות המידה שלנו זה להיות אדם תורם לקהילה ולמדינה, וכשנקרית לפניי ההזדמנות אני מושיט יד. בנוסף, אני מכיר אותך וסומך על שיקול הדעת שלך.
היו מקרים בהם "נפלתי" בשיקול הדעת שלי. יום אחד קראתי כתבה בעיתון נתניה על אדם שכתב שהוא חולה סרטן, ללא עבודה ופרנסה והוא מתקשה לאכול עקב שיניו ההרוסות. התקשרתי למערכת העיתון וביקשתי את מספר הטלפון של אותו אדם. תיקנתי את שיניו, מצאתי לו עבודה וקיוויתי שהוא מתאושש. לאחר זמן התקשרה אלי בעלת המקום בו סידרתי לו עבודה וסיפרה שהוא גנב לה כסף. מאוחר יותר התברר שהוא הונה את כולם לגבי מחלתו ואומללותו. הצטערתי על הסיפור אך ידעתי שבאותו זמן סיפורו נראה אמיתי. ולמרות הפעמים שלא הצליחו, לא איבדתי את האמון באנשים.
האם קיבלת חינוך לנתינה מבית? הורי לא הטיפו לי ערכים, הם עשו אותם. הם לא דיברו איתי מה צריך לעשות ומה לא, פשוט ראיתי אותם עושים. אמא שלי לדוגמה, היוותה כתובת לרבים מהאנשים שהיו במצוקה במושב שלנו. היא אף פעם לא ידעה לומר לא ותמיד הושיטה את ידה למי שביקש את עזרתה. אני חושב שכל מה שאני היום זה בזכותם, בזכות אהבתם אלי ובזכות כל מה שהם היו. אני מודה להם עד היום ומתגעגע אליהם מאד.
מה אתה רוצה להוסיף? אני מבקש לציין שהסכמתי לטפל בשיני האישה לפני שהצעת לראיין אותי. המטרה לא הייתה פרסום. לאור ניסיוני יש אנשים שפונים אלי בבקשה דומה אך לא חוזרים אלי ולא כל כך האמנתי שתחזרי. אני שמח שחזרת ושיכולתי לעזור. ופונה לכל אחד ואחת מאיתנו לתת לאחר בכל דרך שהיא.
אני מבקשת להודות לדובי, לסנונית ולכלל עובדי המרפאה על הנכונות לעזור ולתרום לאחר. אכן רבים האנשים הטובים בקרבנו.