שוקלים קריירה בעריכת דין? הנה כמה דגשים תמונה: freepik

אם יש לכם תשוקה בוערת למשפטים ואתם רוצים להמשיך בעתיד בקריירה בתחום זה, חשוב להבין שיש סוגים רבים ושונים של עריכת דין. אין רק סוג אחד של משפט, ועורכי דין יכולים להתמחות בתחומים שונים במשפט. מה עוד חשוב לדעת? הנה כמה דגשים שאולי לא ידעתם

עריכת דין היא אחד התחומים התחרותיים ביותר שיש, וזה ככה לא רק בישראל אלא בכל העולם. אתם צריכים להיות מוכנים לעבודה קשה ולשעות ארוכות. עם זאת, אם אתם נחושים ומשקיעים את מאמציכם האמיתיים, אתם יכולים להיות בדרך לקריירה באחד מהתחומים הכי מניבים כלכלית בטווח הארוך (בהתחלה המשכורות עשויות להרגיש נמוכות ביחס לזמן המושקע במשרד), מאתגרים וכן, מה לעשות, גם מתישים.

מה לא סיפרו לי על מקצוע עריכת הדין?

ישנם לא מעט מקרים בהם אנשים עוסקים בתחומי המשפטים במשך שנים, נהנים מהתחום ולא מרגישים צורך לברוח ממנו. ובעוד כי עו"ד טלי גולן עוסקת בתאונות עבודה שנים ולא מנידה עפעף, אחרים מתחילים להתייאש כבר בלימודי המשפטים.
בכל הנוגע ללימודי המשפטים, אתם צריכים לקחת בחשבון 2 דברים עיקריים. הראשון הוא המובן מאיליו אבל צריך לציינו בכל זאת – היו מוכנים להמון שעות של השקעה וניסיונות לשנן חוקים, כתבי דין והמון חומר עיוני. הדבר השני הוא, היו מוכנים לכך שהתחרותיות בעולם המשפט מתחילה כבר בתואר. אם אתם מחסירים שיעורים וצריכים לצלם ממישהו חומרים, קחו בחשבון שחלק מהסטודנטים לא מוכנים לספק את עמל ידם וסיכומי השיעורים שלהם. מדוע? תחרותיות.

סיימתם משפטים? לא חובה להיות עורכי דין

יש אנשים שמחליטים ללמוד משפטים כקריירה כי הם נהנים מהרעיון של לעזור לאחרים או להוביל לאיזשהו שינוי. עם זאת, חשוב לדעת שישנן קריירות רבות אחרות הדורשות תואר במשפטים, אך מציעות ביטחון תעסוקתי ושכר גבוהים ללא השעות הארוכות של משרדי עריכת דין.
למקרה שלא ידעתם, במשרדי עריכת דין העובדים נמצאים שעות על גבי שעות, לא כולל דיונים שיש להם מחוץ למשרד, ייצוגים בבתי המשפט ופגישות שונות. במשרדי עורכי דין גדולים לא נדיר למצוא עורכי דין צעירים אחרי 12 בלילה. כן, מה ששמעתם.

האם תחום הליטיגציה הוא בשבילי?

למי שפחות מכיר, ליטיגציה היא ייצוג בבתי המשפט, מה שנקרא "Objection, your Honor". ואמנם זה נשמע היבט מלהיב במיוחד של עריכת דין, אבל קחו בחשבון שלא כולם מתחברים לפן הזה של המקצוע. בדיונים בבתי משפט במקרים רבים צריך להתנהל בצורה וכחנית, לוחמנית וכזאת שמסוגלת לנצח תיקים בבתי המשפט.
במובן מסוים, צריך אש בעיניים ורוח פלספנית במיוחד. עם זאת, גם אם אתם מרגישים שאין לכם את הרוח הזאת במפרשים שלכם, חלק מהאנשים מפתחים אותה במהלך השנים. ודבר אחרון, קחו בחשבון שבשנים הראשונות המשכורות עשויות להרגיש לכם נמוכות ביחס לכמות הזמן שאתם משקיעים בעבודתכם (משכורת עו"ד מתחיל נעה בין 9,000 ₪ ל-15,000 ₪ בשנותיו הראשונות).