סובלים מכאבים בגוף? הנה כמה טיפים חשובים תמונה: freepik

אם אתם סובלים מכאבי גוף, יכול להיות קשה לדעת איזה סוג של פעילות ספורטיבית לעשות כדי להימנע מאותם כאבים. במאמר זה נדבר על סוגי הספורט המומלצים והפחות מומלצים לאנשים עם כאבי גוף, תוך התמקדות בהיבט המניעה של הכאבים

אם אתם סובלים מכאבי גוף, חשוב להכיר את האפשרויות העומדות בפניכם מבחינת ההתעמלות הגופנית שיהיה כדאי לבצע. ישנם סוגים רבים של ספורט שיכולים לעזור עם כאבי גוף וכאבים, ואם פעם היה נהוג לנוח כשכאוב, היום מתעמלים רבים מעדיפים לבצע התאמות בספורט שלהם. אז רק כדי לציין את המובן מאיליו, אם יש לכם כאבים בגוף, לפני הכול תבררו מה הגורם לכאבים האלו ע"י פגישה עם רופא. במקביל, בהחלט אפשר לשקול לבצע התאמות בפעילות הגופנית שלכם כדי להימנע מכל מיני כאבים.

מה צריך להשתנות בשגרת האימונים שלי?

ריצה, שחייה, רכיבה על אופניים, הרמת משקולות ועוד, הם כולם ענפי ספורט מעולים. עד שהם לא. אמנם עירית מדינה מטפלת בכאבים בגוף שנים ארוכות, אבל כל מטפל יגיד לכם שברגע שאתם מתחילים להרגיש כאבים בגוף, ייתכן שאתם תצטרכו לבצע שינויים בשגרת האימונים שלכם. זה לא בהכרח אומר שתצטרכו להפסיק עם סוג הספורט שאתם עושים, אבל בהחלט יהיה חשוב לבדוק אם אתם יכולים לעשות אותו נכון יותר ומדויק.
ספורט המומלץ לאנשים עם כאבי גוף יכול לכלול למשל שחייה, כי תחום זה בעל השפעה נמוכה וקל על המפרקים. שחייה מאוד עוזרת לשפר את הניידות והגמישות בנוסף להפחתת הלחץ על השרירים. זאת, בהפוך מפעילות על הקרקע שיוצרת עומס על הגוף, המפרקים והשרירים. במים הכול הרבה יותר רך, התנועתיות, הפעילות של השרירים וכולי.

כיצד להימנע מכאבים במהלך פעילות גופנית?

לא נדיר שאנשים חווים כאב במהלך פעילות גופנית. הסיבה לכך היא, בין היתר, ששרירים מסוימים אינם משמשים בצורה נכונה ומדויקת בעת ביצוע תנועות מסוימות. לפיכך, חשוב מאוד לדעת מה לעשות כדי למנוע כאבים ולשפר את שגרת האימון שלכם.
כמו כן, תמיד יהיה חשוב לבצע חימום ומתיחות לפני אימון כמו גם לאחר האימון שלכם. בנוסף, אנשים רבים לא מודעים לחשיבות של שתיית מים במהלך פעילות גופנית. הנה כמה מילים לגבי הקשר בין שתיית מים במהלך פעילות גופנית לבין מניעת כאבי שרירים.

שתיית מים בפעילות גופנית ומניעת כאבי שרירים

אמנם זה נכון שהתייבשות עלולה לגרום להתכווצויות שרירים, אבל זה גם נכון ששתיית מים לפני ובמהלך פעילות גופנית יכולה לסייע במניעת התכווצויות אלו. חשוב לזכור כי הגוף מאבד מים באמצעות זיעה ונשימה, וצריך לחדש אותם על ידי שתיית נוזלים נוספת.
לא רבים לוקחים זאת בחשבון, אבל הגוף מורכב מרקמות המורכבות מתאים, המכילים מים בציטופלזמה שלהם. כאשר הגוף מאבד יותר מדי מים, הוא מתחיל לשחרר חומצת חלב ותוצרי לוואי אחרים, מה שגורם למספר בעיות כמו עייפות, התכווצויות, תשישות חום ואפילו מוות.