טל רייק טל רייק מנתניה סיים קורס חובלים טל רייק

ביום רביעי האחרון סיים טל רייק מנתניה קורס חובלים. "אני שואף לסיים את התפקיד בהצלחה ולהרגיש שעשיתי דרך משמעותית והשפעתי על אנשים" הוא אומר 

טל רייק 

ביום רביעי האחרון התקיים טקס סיום קורס חובלים, מחזור 144 בבסיס חיל הים שבחיפה. בקורס הוכשרו 36 צוערים וצוערות להיות קצינים ומפקדים בזרוע הים, בהם טל רייק, בן 22, מנתניה. וישרת באח"י להב מגמת אלקטרוניקה. 

טל גר ברמת פולג ולמד בבית הספר "אלדד". בזמנו הפנוי הוא אוהב לעשות ספורט, ובעבר אף שיחק כדורסל באופן מקצועי.
מכיתה ז' התנדב טל בתנועת הנוער "צופי ים", וכשסיים את לימודיו החליט להמשיך במסלול ההתנדבותי ועשה שם גם שנת שירות.
הים בכלל וקורס החובלים בפרט אינו זר למשפחתו של טל. אביו היה לוחם ימי באח"י קשת, אחיו היה חובל וסיים את הקורס במחזור 136, וירדן אחיו עתיד להתגייס לחובלים במחזור 150.
"אני שואף לסיים את התפקיד בהצלחה ולהרגיש שעשיתי דרך משמעותית והשפעתי על אנשים." הוא אומר.
את הקורס הוא מסכם במשפט שליווה אותו לאורך כל הדרך: "אם קשה לך, סימן שאתה בעלייה".

בטקס נכחו שר הביטחון, בני גנץ, מפקד זרוע הים, האלוף דוד סער סלמה, מפקד בה"ד זרוע הים, אל"ם תמיר שמש, קציני סגל הפיקוד הבכיר של זרוע הים ובני משפחתם של המסיימים .
קורס חובלים הוא קורס יוקרתי, שנמשך שנתיים וארבעה חודשים. במסגרתו עוברים המפקדים הבאים בזרוע הים הכשרה מפרכת, שבסופה עתידים לפקד בכלי השייט המתקדמים, ספינות הטילים, כלי הביטחון השוטף והצוללות, ולעמוד בחזית הלחימה הימית.
הקורס מורכב משלוש מגמות, שייט, מכונה ואלקטרוניקה.
עם סיומו, בוגריו מקבלים דרגות סגן, סיכת חובל, רישיון סקיפר ותואר אקדמי במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה, אותו הם לומדים במהלך תקופת הקורס.