סגן דניאל ביטון  סגן דניאל ביטון סיים קורס חובלים סגן דניאל ביטון 

דניאל, בן 21 מכפר נטר, סיים השבוע את קורס החובלים במגמת שייט ושובץ לספינת אח"י רומח.

סגן דניאל ביטון 

לאחרונה התקיים טקס סיום קורס חובלים 143 בבסיס חיל הים שבחיפה. בקורס הוכשרו 38 צוערים וצוערות להיות קצינים ומפקדים בזרוע הים ועם סיום הקורס שובצו על כלי השייט השונים. בין המסיימים נמצא סגן דניאל ביטון.
דניאל הוא בוגר בית ספר "בית החינוך המשותף חוף השרון". דניאל היה בעברו שחקן כדורסל תחרותי ושימש כקפטן בית הספר בליגה לאומית לנוער, תקופה זו הייתה משמעותית מאוד בחייו. "כאשר הייתי קפטן קבוצת כדורסל, הרגשתי לראשונה בחיי מהי אחריות. בדברים הכי קטנים שבאים לידי ביטוי: לבדוק אם לכולם יש בקבוק מים, לבדוק למה חבריי לא באים לאימונים ולראות שהקבוצה מתקדמת ומגיעה להישגים. באותה תקופה היה לי גם מאמן שמאוד האמין בי ותמך בי לאורך כל הדרך, והדבר נתן לי מוטיבציה".

נוסף לכך, דניאל לקח חלק בתנועת הנוער "האיחוד החקלאי". "הפעילות בתנועת הנוער "האיחוד החקלאי" הייתה משמעותית עבורי ברוב חיי", משתף דניאל", את דרכי התחלתי בכיתה ד׳ כחניך, והמשכתי להתקדם בתנועה עד שבכיתה ט הצטרפתי לסגל התנועה. בשנה הראשונה הדרכתי את כיתות ד׳. זו הייתה תקופה מאתגרת ומלמדת ושם למדתי כלים לחיים - כיצד להעביר תוכן מסוים, כיצד לעמוד מול קהל ורכשתי בנוסף כלים נוספים אשר עוזרים לי כיום כמפקד. לאחר מכן המשכתי להיות פעיל בתחום המחנאות של התנועה."
לפני גיוסו, סגן דניאל ביטון היה במכינה קדם צבאית: מכינת "חמש אצבעות". "במהלך התיכון ולאחר עזיבת הכדורסל, עברתי להתאמן בקבוצת ״חמש אצבעות״ בהרצליה. ״חמש אצבעות״ זהו ארגון שהוקם על ידי עמיר מנחם, תושב המועצה, הפועל על מנת להשפיע על הנוער בישראל דרך ספורט וערכים. האימונים מאתגרים, אך לאט לאט במהלך התקופה, הבנתי כי נכנסתי למשהו שהוא גדול ממני וגדול מהספורט", מספר דניאל.
"לאחר סיום התיכון עמיר הודיע לי כי "חמש אצבעות״" פותחים מכינה וכי הוא ישמח אם אבוא למחזור הראשון שלה. כמובן שישר הסכמתי וידעתי כי זה הדבר הנכון עבורי. המכינה נמשכה חצי שנה וחולקה לשבועות. כל שבוע היה נושא אחר, כמו שבוע התנדבות, שבוע צפון, שבוע פוליטיקה ועוד", דניאל מוסיף.
"אני יכול לומר כי המכינה שינתה לי את החיים. המכינה העצימה את כל מה שהתחלתי ללמוד על עצמי במהלך האימונים בקבוצת הרצליה ושלחה אותי להתגייס כאשר אני מוכן יותר. במהלך קורס החובלים, ברגעים הקשים, יצא לי לחשוב המון על המכינה ונעזרתי בכך", הוא מסכם.
דניאל מספר כי עוד מגיל צעיר ידע שיבצע שירות משמעותי וקרבי בזרוע הים, לכן הבחירה בקורס חובלים הייתה מתאימה בדיוק למה שכיוון. במהלך הקורס, דניאל לקח חלק בפעילויות מבצעיות, בהן הרגיש שתרם המון והבין את משמעות התפקיד, וחוזק אצלו הרצון להיות בעתיד מפקד דבורה.
"החוויה בקורס חובלים הייתה מיוחדת, מעצימה ומטורפת, קשה להסביר זאת במילים", משתף דניאל.
הקורס היה לא קל, בלשון המעטה, היו הרבה רגעי שיברון, אבל הסיבה שהשבוע עמדתי במגרש המסדרים, עם דרגות סגן וסיכת חובל - היא החברים שצברתי במהלך הקורס, לא הייתי יכול ומסוגל לעשות זאת בלעדיהם. לדעתי, זה היופי בתפקיד החובל. אתה לומד את מקצוע הים, הגלים, הרוחות והספינה שאתה משרת עליה, אבל אתה קודם כל מפקד. מפקד על אנשים, דואג להם, משמש כ"אבא ואמא" שלהם".
אני שמח כי בחרתי במסלול חיים זה וכבר לא יכול לחכות להתחיל את שירותי בים, עם לוחמיי המדהימים" – מסכם דניאל.
נוסף על הקורס המאתגר שדניאל סיים זה עתה, במהלכו זכה להיות מצטיין מ"פ ומצטיין אקדמיה.